Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Dreambox till iphone vi Airvideo

  1. #1

    Dreambox till iphone vi Airvideo

    Jag har följt denna guide: http://www.comhit.net/showthread.php...V-till-Mobilen
    men det funkar inte riktigt som det ska, kanske nån kan hjälpa till...

    ffmpeg.exe ska enligt denna guide bytas ut mot en från mod packet till airvideo. Om jag gör detta så funkar det inte, väljer jag att spela upp något så laddar den bara, inget händer. Har jag däremot kvar orginal ffmpeg så funkar det att streama en film från min PC med win xp till min iphone.
    Skriver jag in raderna som står i channel.ini filen så får jag min dreambox(DM600 PVR C) att byta kanal och även att streama från dreamboxen till vlc.

    Det verkar alltså vara nåt med den moddade ffmpeg som inte fungerar som det ska för mig. Finns det nåt annan version? Jag har airvideo server 2.4.3 och airvideo 2.4.2 i telefonen.

    Några tips på hur jag ska få det att fungera??

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger
    det finns en annan version av ffmpeg här http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...tuser=0&page=1 testa den

    vad står det i live conversion loggen på airvideo?

    jag har haft liknande problem. löste det efter mycket sökande och fixande.
    Fel = #: no such file or directory
    Lösning :ta bort airvideo appen (speciellt om du har free verren och betalverren) sen installera igen men en av de såklart.

    Fel = typ cant open channels.ini
    Lösning (win) : avinstallera airvideo servern på pcn samt ta bort allt som är till air video server under program + local settings. omstart sen installera igen.

    /svarten
    Senast redigerad av Svartenb den 2010-12-18 klockan 23:02. Anledning: har hittat några lösningar på div felet.

  3. #3
    Tack för försöket att hjälpa mig!

    Men jag får inte till det...jag har nu installerat windows7 och tänkte att det kanske hade nåt med det att göra. Men inte det, har provat att installaera om och greja. I loggen för airvideoservern hittar jag inget felmeddelande heller.

    Det enda som händer är att iphonen spelar upp det lilla klippet för ikonen man gjort för kanalerna.
    Senast redigerad av Anfo20 den 2011-01-07 klockan 22:38.

  4. #4

    Nu fungerar det

    Tänkte bara skriva att nu fungerar det! Jag hade fel namn på de små ikonerna för kanalerna som finns i LiveTV-mappen. Alltså i channels.ini hade jag namnet 001-svt.mp4 men om jag tog bort .mp4 i texten så fungerar det.

  5. #5
    Vilken image kör du på i din dreambox?! eller vilken rekommenderas?

  6. #6

    Talking Otroligt...

    Citat Ursprungligen postat av Anfo20 Visa inlägg
    Tänkte bara skriva att nu fungerar det! Jag hade fel namn på de små ikonerna för kanalerna som finns i LiveTV-mappen. Alltså i channels.ini hade jag namnet 001-svt.mp4 men om jag tog bort .mp4 i texten så fungerar det.
    Snälla du...kan du inte göra en kortfattad "manual" innehållande alla steg du vandrat för att få till detta. Jag har lagt ner en horribel massa timmar på detta utan att fixa det. Man är ju envis som attan men jag börjar känna mej besegrad av elektroniken snart.

    Det vore schysst om du ville dela med dej av ditt lyckade projekt tack!
    Jag har DM800 HD med PLi om det nu spelar nån roll.

  7. #7
    När jag skulle få igång streamingen så var jag tvungen att först starta igång en stream via datorn och webgui för dreamboxen. Först då satte sig dreamboxen i "streamläge", den röda lampan börjar blinka, då kunde jag starta igång via min iPad också. Förstår inte hur jag ska lyckas få den att streama till iPaden utan att sätta den i det läget först och förstår inte ens hur man kommer ur det läget på dreamboxen då den kallar det inspelning och vägrar byta kanal och hittar då inte hur man stänger av det. Blev för mycket tjafs och tyckte inte det var värt besväret.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    @altair slutar du streama försvinner väl den "röda lampan",
    Men regdatum oct 2004 så har du väl kankse ngn gammal E1 box ???
    Pli JAde3 final tror jag väl den heter imagen, osäkert på 500/7000 dock, men utmärkt på 600/7200 enabla zapstream.
    Då kan du byta kanal hursom helst, med "samma stream" mha Safari o DB webgui
    Då fungerar det rakt in i din Ipad med OplayerHD light eller vad den heter.
    Ska du sedan köra 3G, då måste du har en transcoder/restreamer o portforward i routern, dock kör jag vlc.... så det blir väl lite OT.
    Men det beskrivs i flera trådar här sök.

  9. #9
    Nej den slutar inte blinka vilket blev ett problem. När man då använder boxen får man bara meddelandet "Inspelning pågår" och hur mycket jag än provade fick jag aldrig bort den utan att starta om boxen. Jag har en DM800 med Newnigma. Tänkte prova Pli och se om det var bättre, men när de plockat bort Cams från plugins blev jag irriterad och gick tillbaks till Newnigma, vill inte installera saker manuellt och känns som imagen är omodern då.

    Förstår inte hur de tänker, det finns en enda sak man behöver installerad på en Dreambox och det är en cam och de plockar bort möjligheten att installera den men fortsätter lägga in en massa skitsaker som jag inte förstår vem som har användning för. Dreambox för mig är en digitalbox, inte en HTPC, långt ifrån. Bara för den kan spela upp andra saker betyder inte att den är bra på det. Gemini gör ju samma sak nu, bara barnsligt.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag få då fram softcams med PLi. Vart har du sett eller läst att dom skulle försvinna från PLi?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss