Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Flasha dm 800hd via Usb-com kabel??

  1. #1

    Flasha dm 800hd via Usb-com kabel??

    har försökt och flasha via webben funkade bra inga felmeddelanden eller nått. Däremot startar inte boxen utan hänger sig med DREAM i displayen.
    Har dock en usb - com nollmodemskabel. har provat med dreamup men får Error - cant find any com ports. Funkar det inte med den kabeln eller hur gör man ??

  2. #2
    Har inte hört talas om någon usb-com nollmodemskabel men kör själv med en usb to serial adapter + en nollmodemskabel ihop och det funkar utmärkt.
    Dreambox 800HD med en T-55.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Hej

    Har haft samma problem. du måste installera drivers till kabeln så den emulerar com porten. Sedan funkar det som det är tänkt

    //Anders

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Funkar direkt i datorn (OBS inte PCń), hittar usb-seriella som /dev/ttyUSB0. Inga drivisar behöver laddas.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Hej

    Det här med drivers är en win grej. Kör själv mac samt linux på servern och har inte behövt brottas med såna tingest förrns jag skaffade en netbook samt en usb to serial kabel för att flasha om en dm500s

    //Anders

  6. #6
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rayden Visa inlägg
    har försökt och flasha via webben funkade bra inga felmeddelanden eller nått. Däremot startar inte boxen utan hänger sig med DREAM i displayen.
    Har dock en usb - com nollmodemskabel. har provat med dreamup men får Error - cant find any com ports. Funkar det inte med den kabeln eller hur gör man ??
    Jag hade samma bekymmer med en DM800 jag fick den utbytt. OBS ingen Clone
    kolla min avatar :-)
    Senast redigerad av ginoware den 2010-12-23 klockan 09:11.

  7. #7
    Ja har nu provat en emulator, men den hittar ingen box. Tack Anteisr för konstruktivt svar. Viken em använde du?
    kan boxen va så körd så den inte fungerar ens med nollmodemskabel? står bara dream i displayen. Är inte klon.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss