Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Allsvenskan

  1. #1

    Allsvenskan

    Hej!

    Upptäckte härom dagen att Allsvenskan 3 hade bytt namn till Viasat Xtra 7 i min Boquet.

    Nä jag idag för skoj skull (sänds ju inget där nu) ställde mig på en av de andra Allsvenskan-kanalerna fick jag felmeddelandet att kanalen inte kunde hittas. Kollar man på Lyngsat finns dom fortfarande med i listan på transponder 11747V men på King of sat är dom väck.

    Nån som vethur det ligger till, ska inte Viasat sända nästa säsong eller kommer dom köra dem på nån av Xtra-kanalerna?
    Senast redigerad av zap18 den 2010-12-22 klockan 21:12.

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    De sänder ingen signal när det inte är sändningstid, energibesparing kanske =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Haha ja möjligen Men jag vill minnas att det inte var så under förra vinteruppehållet, å dessutom e det ju skumt att kanal 3 försvinner liksom om de andra ska vara kvar.

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag har inga kanaler som heter allsvenskan, tror alla bytt namn till extra och extra PL, din kanallista är nog bara ouppdaterad
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Japp, så e det säkert! Men det jag var nyfiken på var ju alltså om dom kommer fortsätta sända fast på någon av de andra kanalerna, eller om dom lagt ner det å det är därför kanalerna försvunnit?

  6. #6
    Tänkte kolla igen nu, eftersom säsongen drar idag. Nån som har någon koll på detta? Kommer VIASAT visa PPV-sändningar från Allsvenskan i år? Och i så fall på vilka kanaler? Som Wildone påpekar ovan så är alla dom kanalerna som hette "Allsvenskan 1-4" borttagna nu och en av dem har, som jag skrev, bytt namn till "Viasat Xtra 7"

  7. #7
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Allsvenskan kommer i år endast visas exklusivt på CD. (iaf enligt deras egen reklam)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #8
    Fast inte exklusivt på CD väl? Är ju flera andra operatörer med i reklamen med så det är väl exklusivt för Canal+ i så fall?

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Ja självklart, jag likställde CD med Canal+ vilket är fel jag vet..my bad...
    Multitasking means screwing up several things at once.


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss