Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dvb-c & dvb-t

Question Dvb-c & dvb-t

Hej.

Jag har just köpt en AzBox Premium+ med DVB-C och DVB-T tuner. Jag får inte båda mottagarna att funka samtidigt. För att kunna använda DVB-T tunern så måste jag plocka ur DVB-C tunern. Så fort jag stoppar i DVB-C tunern så "försvinner" DVB-T tunern. Hur får jag båda att lira samtidigt?

/Petter

Om jag byter plats på dem så blir det tvärt om så det verkar vara ett generellt problem att A-tunern inte funkar om det sitter en tuner i B.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Vilka inställningar har du gjort i inställningsmenyn?

Inga speciella inställningar, man kunde bara se den ena tunern. Nu har det dock börjat funka men jag har ingen aning om varför. Jag tänker lägga ned Boxer/DVB-T till förmån för två DVB-C tuners och då har jag förstått att det kommer att bli litet annorlunda, man kan välja "twin" eller inte.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Har en ELITE med S och T-tunrar. Fanns två olika menyer i inställningsmenyn (Huvudmenyn). Tog jag bort den ena tunern fysiskt ur mottagaren så försvann den också i inställningsmenyn.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss