Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Dreambox 800 + Onkyo TX-SR608 ingen bra kombination!?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Johan1965 Visa inlägg
    Hej

    Jag har samma uppsättning som dig. DM800/Onkyo TX-SR608.
    Jag kör bild/ljud via dvi/hdmi till förstärkaren. Använder HDMI3 till CBL/SAT.

    Inställningar DM800 DVI/1080i/50Hz

    /Johan
    Provade exakt dessa inställningar igår kväll men utan resultat. Börjar misstänka att stärkaren är kass!
    Senast redigerad av JockeGbg den 2011-01-03 klockan 14:40.

  2. #12
    Men vafan.....nu tror jag det spökar här. Kommer hem från jobbet och slår på Dreamboxen och Onkyon och helt plötsligt har jag bild (och ljud) via DVI-HDMI utan att ha ändrat nåt. När jag gick och la mig i går kväll funkade det inte.

    Så just nu funkar det! Får se hur länge....

    Tack ändå till alla som försökt hjälpa mig!
    Senast redigerad av JockeGbg den 2011-01-03 klockan 15:05.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    37
    Tackad
    2 gånger
    Jag har också samma uppsättning som dig. DM800/Onkyo TX-SR608. och innan hade jag en 607 , båda dom har fungerat perfekt för mig.

  4. #14
    En fråga till er som hara samma uppsättning som jag. Om ni trycker 2 gånger på "DISPLAY", vad får ni då för info?

    Hos mig står det följande:

    Input: HDMI 1
    1920x1080i 50Hz YCbCr 24bit

    Output: HDMI
    1920x1080i 50Hz YCbCr 30bit


    Picture Mode: Through


    Detta då jag i Dreamboxen valt DVI/1080i/50Hz. Det jag tycker verkar lite konstigt är att det står YCbCr. Ska det vara så?

  5. #15
    Det står samma hos mig.

    /J

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss