Hittade en liten artikel som ev kan vara kul att testa: http://www.cleverandeasy.com/Multime...e-control.html

Men jag är mer inne på att byta någon komponent tex Ir dioden till någon med högre effekt eller med större strålningsvinkel och även byta ut mottagaren mot en med bättre känslighet. Detta är ju väldigt billiga komponenter så det kostar ju inget att testa men jag skulle verkligen vilja hitta en specifikation på vad som sitter monterat som standard och vilka frekvenser/spänningar allt går på......