Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nån som fått OpenPLI 2.0 och mgcamd att fungera tillsammans?

  1. #1

    Nån som fått OpenPLI 2.0 och mgcamd att fungera tillsammans?

    Har kört med den sista stabila imagen (openpli-1.0-vuduo-20100912_usb.zip) i min VU och mgcamd funkar utan problem....

    Testade med en ny Enigma 2 image (nightly build OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20110106_usb.zip) där jag laddade ned mgcamd via plugins...

    Lyckas inte få kontakt med servern med vare sej 1.3 och 1.35, har använt newcamd.conf tidigare men testade nu även att använda newcamd.list istället vilket inte hjälpte.

    Har aldrig haft detta problem tidigare, nån som har fått detta att fungera...

  2. #2
    Man ska aldrig röra ett fungerande system...linux rule #3124
    Skämt åsido så tror jag att du måste ta bort newcamd.conf och sen starta om cammen

  3. #3
    Jag testade med endast newcamd.list och det hjälpte inte, kör på den gamla versionen igen nu och mgcamd funkade direkt i den...
    Mycket märkligt måste jag säga...

  4. #4
    OpenPli 2.0 samt mgcamd 1.35 har jag fungerande med en newcamd.conf fil

  5. #5
    Exakt samma problem här .Är väl nåt som ska ändras i config filerna? (kör med newcamdlist)

  6. #6
    dennisl.. du kan väl lägga upp innehållet i filen, skulle hjälpa oerhört mycket.
    Misstänker nämligen starkt att detta är en konfig-sak....

    Skulle vara intressant att veta exakt vilken build av PLI du har eftersom det varit buggar som slagit ut mgcamd i vissa.

    Hittade följande på PLI's forum...

    To get mgcamd running you need to create the following sym link
    root@vuduo:~# ln -s /usr/lib/libcrypto.so.0.9.8 /usr/lib/libcrypto.so.0.9.7

    Har inte hunnit testa men ska så fort jag hinner...
    Senast redigerad av pex den 2011-01-07 klockan 11:11. Anledning: Mer info...

  7. #7
    Efter senaste PLI uppdateringen så får jag inte mgcamd att fungera.

  8. #8
    Nu funkar det med mgcamd och "latest nightly build)...

  9. #9
    Nu funkar det här. Med dagens utgåva 110128

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss