Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Viasat och Canal Digital

  1. #1

    Viasat och Canal Digital

    Hej

    Funderar på att köpa en dreambox. Undrar vilken box jag ska välja, har både viasat och canal digital.
    Spelar det någon roll vilken jag väljer, eller kan det vara problem med någon? Vill gärna ha båda korten i samma box. Fungerar CS också om jag vill ha kanalerna på flerar TV apparater?

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Vill du ha HD kanalerna så ska du köpa en av HD modellerna. Vill du kör båda korten samtidigt rekomenderar jag dig en DM800HD-SE som har dubla kortläsare. CS fungerar ja men då måste du ha flera boxar.

  3. #3
    Inga HD kanaler.
    Kan jag ha två boxar med viasat i en och canal digital i den andra och se alla kanaler på båda?

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Japp det fungerar. Du skapar bara en annvändare extra i respektive server.

  5. #5
    http://www.blocket.se/jonkoping/Drea...a=6&w=1&last=1

    Skulle det fungera att använda båda korten i den här? Har hör att att det kan vara problem att köra båda korten samtidigt i vissa boxar, stämmer det?

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Ja det var nån av de modellerna som strulade med en av de interna kortläsarna.. men i värsta fall kan du bara koppla in en usb-läsare och komma runt problemet så. Men DM7025 är så vitt jag förstår en väldigt bra box som desutom kör enigma2.

  7. #7
    om jag kör cs måste jag inte ha dubbla tuners i boxarna om jag vill ha alla kanaler överallt?

  8. #8
    Nä, det är bara krypteringen du delar. Varje mottagare tar in sin egen signal via egen sladd.
    Att ha dubbla tuners innerbär att man i EN mottagare kan ta in två olika signaler. Dvs, titta på en kanal och spela in en annan, alt spela in två samtidigt.
    För att ansluta både Viasat och CD till en mottagare räcker det med en diseqc-switch, som växlar mellan microvågsskallarna.
    Senast redigerad av johansjostrand den 2011-01-06 klockan 20:39.

  9. #9
    va? måste jag ha två sladdar i varje box eller inte, om jag vill se både viasat och canal digital

  10. #10
    razorx
    Gäst
    Koppla såhär TwoRoom_Connect.jpg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss