Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mediaspelare

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Mediaspelare

    Håller på att fundera på köp av en mediaspelare.
    Har tittat på 3 olika, dels på "Netgear Neo TV 350" , "Netgear EVA2000-100PES" samt på "AC Ryan Playon!HD Mini". Jag har en Netgear Readynas stående som Jag tänkte spela upp ifrån.
    Mina krav är inte så höga men vilka är för och nackdelarna med dessa.
    Hur är det med t.e.x undertexter? I spec:arna så är det bara på AC Ryan boxen som det finns angivet. Tar gärna emot tips om någon annan modell som funkar bra.
    //Jaka

  2. #2
    Netgear tycker jag du kan stryka direkt..... Den har fått kass kritik i alla tester..... Ac ryan är bra för streamning den tar dom flesta format.... Men forskar själv just nu i om det går att streama direkt ifrån dreamboxen till Ac Ryam boxen men ser ut som denna enda boxen man kan köra live tv streaming till verkar vara popcorn hour för tillfället.... Men Ac ryan funkar utmärkt om du tittar på inspelat material från dreamboxen.... utav dom du nämt Ac ryan rekommenderar jag iallafall.... Men hade jag vart du hade jag lagt till lite pengar och köpt en popcorn istället....

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    37
    Tackad
    2 gånger
    Dom spelarna som du nämner skall du nog undvika.Läst i tester Tex. senaste Hemmabiotidningen

    Jag började med mediaspelare när KISS DP-500 lanserades och senare en DP-600, men tyvärr köpte Linksys upp dom och utvecklingen upphörde.

    Jag har en Popcorn Hour A-100 som jag haft i 2 år eller mer den fungerar perfekt, lite tråkigt gränssnitt bara, men att spela upp film med som ligger lagrat i nätverket är klockrent.

    Köpte även en [FONT=arial]Xtreamer pro [/FONT]http://www.xtreamer.net för några månader sedan ,som har ett klart mer tilltalande gränssnitt och många flera funktioner, All Xtreamers spelar fungerar på ungefär samma sätt fast som ni ser på hemsidan så har dom lite olika fysiska funktioner. Dom kan jag verkligen rekommendera, mycket lätta att komma igång med och massa funktioner och det kommer nytt hela tiden.
    Senast redigerad av jabba den 2011-01-28 klockan 21:30.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss