Köp en extern USB-fläkt som man sätter under laptop/dreambox de kostar typ en hundring på tradera, snabbt och enkelt.
Köp en extern USB-fläkt som man sätter under laptop/dreambox de kostar typ en hundring på tradera, snabbt och enkelt.
Har också problem med fläkten, tror jag. Nått är d som väsnas direkt man slår på boxen, och det underliga är att det inte ger sig även om jag stänger av boxen. Jag måste rycka sladden för att den ska bli tyst. Är det så för er med?
Hmmm.
Byt ut fläkten.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Rycka sladden är ju enda sättet att stänga boxen så det är inte så konstigt.![]()
Jo, d stämmer. Men, läser man andra inlägg så låter det som att det oftast är vid koll på hdkanaler osv som fläkten lever om. Min börjar surra direkt jag trycker i kabeln.
I en av mina började den inbyggda fläkten skorra nåt så vansinnigt. Efter att ha dragit åt skruvarna en aning och injecerat en dutt siliconspray, blev den nästan ljudlös. Men för säkerhetsskull kör jag med både intern och laptop-fläkt under på båda mina DM800. Har inga problem med fläktljud, men när det skorrar och tjuter blir det olidligt :-)
Jag har fått hem en 80mm fläkt som jag kopplade om till 5V, tycker den väsnas mycket endå. man hör den helt klart när man sitter i soffan. helt klar skillnad när man drar ur den.