Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Trasig fläkt DM800

  1. #11
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Köp en extern USB-fläkt som man sätter under laptop/dreambox de kostar typ en hundring på tradera, snabbt och enkelt.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Köp en extern USB-fläkt som man sätter under laptop/dreambox de kostar typ en hundring på tradera, snabbt och enkelt.
    Räkna dock med att en sådan låter högre än originalfläkten.

  3. #13
    Har också problem med fläkten, tror jag. Nått är d som väsnas direkt man slår på boxen, och det underliga är att det inte ger sig även om jag stänger av boxen. Jag måste rycka sladden för att den ska bli tyst. Är det så för er med?

  4. #14
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Byt ut fläkten.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #15
    Rycka sladden är ju enda sättet att stänga boxen så det är inte så konstigt.

  6. #16
    Jo, d stämmer. Men, läser man andra inlägg så låter det som att det oftast är vid koll på hdkanaler osv som fläkten lever om. Min börjar surra direkt jag trycker i kabeln.

  7. #17
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JockeGbg Visa inlägg
    Räkna dock med att en sådan låter högre än originalfläkten.
    Bullshit, de jag använder är MYCKET tystare än skiten som följer med klonerna. Det är 2 fläktar på ca 60 mm i dia och de är ljudlösa.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av lordarcane Visa inlägg
    Har också problem med fläkten, tror jag. Nått är d som väsnas direkt man slår på boxen, och det underliga är att det inte ger sig även om jag stänger av boxen. Jag måste rycka sladden för att den ska bli tyst. Är det så för er med?
    I en av mina började den inbyggda fläkten skorra nåt så vansinnigt. Efter att ha dragit åt skruvarna en aning och injecerat en dutt siliconspray, blev den nästan ljudlös. Men för säkerhetsskull kör jag med både intern och laptop-fläkt under på båda mina DM800. Har inga problem med fläktljud, men när det skorrar och tjuter blir det olidligt :-)

  9. #19
    Jag har fått hem en 80mm fläkt som jag kopplade om till 5V, tycker den väsnas mycket endå. man hör den helt klart när man sitter i soffan. helt klar skillnad när man drar ur den.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss