Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Får inte in Viasat

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Prova och se om du kan se alla kanaler. Kan du det behöver du inte justera antennnen mer.

    Hur stor är diametern på parabolen?
    Har du LNBerna så att kontakten hänger rakt ner, kan du tjäna lite på att ändra skew. De flesta av dagens LNB är rätt bra så du kan förvänta dig bra bild och ljud med de du har. Högpresterande LNB som MEGASAT LNB DIAVOLO höjde signalkvaliteten drastiskt i min anläggning gentemot de tidigare, ganska bra, LNBer jag använde mig av. Den är lite jobbig att montera då jag tycker att den bara presterar då den verkligen hamnar på rätt avstånd; inte lika förlåtande för felmontering som andra LNB. Inget att prova om parabolen är uppsat på svåråtkomligt ställe.

  2. #12
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Vet inte vad det är för diameter på parabolen men det är den där mörkgråa som canal digital skickar ut med sina packet. Ja det snöade ju idag när man var uppe där och skruvade så det kanske blir bättre när det kommer lite lugnare väder.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Åhå. Jag vet inte vad CD brukar skicka med, men antar att det inte behövs större parabol än 60 cm för att få bra mottagning av CD i det mesta av Sverige. Om storleken stämmer så har du troligen ställt in parabolen så bra som det går.

    Biir bildkvalitetn dålig med digitala artefakter är det nog en större parabol som gäller, alternativt en liten Viasat-parabol bredvid den du har eller någon annanstans på tomten. (Paraboler behöver inte sitta högt, de där få meterna spelar ingen större roll med tanke på hur långt bort satelliten är)

  4. #14
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Då jag inte gillar att klä in huset i paraboler så är en till absolut inte att tala om. Man får leva med lite sämre signal får ju in alla kanaler så det är ju lugnt. Men ska upp på taket nån fin dag och testa lite med skew inställningar osv. Men får passa på att tacka alla för hjälpen man har fått i denna tråd och alla andra som finns på forumet. Tack så mycket

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss