Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Får inte in Viasat

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    Jag har satt Thor LNB på vänster sida om man står bakom parabolen och enligt vad jag har läst på forumet så ska det vara på rätt sida så när man ställer in thor och får bra signal där så ska sirius/astra följa med automatiskt. Men jag har fått hit lite hjälp nu så ska upp på taket och snurra lite på pottan så får vi se.
    För övrigt så kör jag med en 500HD Spaun sar 212 switch och 2 lnb som canaldigital skickar med samt ett triax duoblock 6 grader.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hoggan Visa inlägg
    Jag har satt Thor LNB på vänster sida om man står bakom parabolen och enligt vad jag har läst på forumet så ska det vara på rätt sida så när man ställer in thor och får bra signal där så ska sirius/astra följa med automatiskt. Men jag har fått hit lite hjälp nu så ska upp på taket och snurra lite på pottan så får vi se.
    För övrigt så kör jag med en 500HD Spaun sar 212 switch och 2 lnb som canaldigital skickar med samt ett triax duoblock 6 grader.
    Kan vara lite knepigt med ett Duolock 6 graders, den optimala mottagningen får du faktiskt med ett 3 graders Duobloc om det är en CD orginalpotta du har?

Detta gäller alltså för Thor-Sirius setup och Triax TD 68.

Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    Nu fungerar det. Bytte plats uppe på lnb huvudena och och ändrade inställning på boxen från avancerat läge till enkelt. Men nu får jag bara ungefär 60-70% På både cd och via tro ni att det går att justera med skew inställning eller måste man upp och vrida lite mer på pottan ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss