Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox Edit biter inte! Igen.

  1. #1

    Dreambox Edit biter inte! Igen.

    Hej!

    Nu har jag hamnat i det här underbara läget igen.

    1. Gör en kanalsökning på min DM500+ (Gemini 4.70)
    2. Öppnar Dreambox Edit, ställer in rätt IP och sätter "Satellite Reciever" för paths.
    3. Tankar över alla filer och editerar dom; Lägger in bouqets för CD och VS t.ex. Sparar.
    4. Skickar över filerna igen.
    5. Väljer "Restart Enigma" på boxen (eftersom kommandot i DMedit inte funkar).

    INGET händer. Mina bouqets har inte kommit in. Enligt log-fönstret skickas alla filer över. Jag hade samma problem för nåt halvår sen. Dock inga problem mot min DM800HD.

    Det lustiga är att om jag tar bort alla filer på datorn och tankar ner dom igen från boxen så finns mina fina bouqets där precis som jag vill ha det. Filerna ligger alltså som jag vill ha dom på boxen, men den verkar vägra läsa ifrån dom.

    Har nu t.o.m flashat om boxen; samma skit.

    Någon som vet vad jag gör fel?

    Mvh ctm555

  2. #2
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Du måste ha lagt filerna på "fel" plats i dreamboxen! Dom förvalda paths i Dreambox Edit stämmer inte alltid!!!

  3. #3
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Jag brukar fastna sådär också, ganska jobbigt. Efter din punkt 4 brukar jag alltid trycka reload settings on dreambox (jag har en dm500 och kör pli) och det brukar funka. När det inte funkar brukar jag först leka med bockrutan E2 reload (eller vad det står). Det brukar hjälpa, ibland ska den vara ibockad och ibland inte för att det ska fungera, går att leka med remove unused bouqets bockrutan också. Sen när du fått det fungera så kör du reboot på boxen med FJÄRREN för att den ska spara. Dock så behöver du inte boota om för att se att ändringen gått igneom. För när det fungerar så syns kanallistan direkt utan att boota om.

    Flera som har problem.
    http://www.austech.info/dreambox/237...-question.html

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Enigma måste alltid startas om efter man har fört över en ny kanallista, gör man det ska det inte vara några problem. Omstart av Enigma i DBE kan man inte lita på, gör det via fjärren istället...

    När DBE för över filerna till boxen agerar programmet som en vanligt FTP klient, med andra ord kan man göra detta med tex. FlashFXP eller annan FTP klient. För att filerna ska läsas av Enigma måste Enigma startas om, klart som korvspad
    Senast redigerad av bpl den 2011-01-12 klockan 12:55.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Kan säga att med PLI (gamal version dvs inte open PLI) och en DM500 så ser jag direkt att kanalerna har ändrats efter att jag laddat upp dem och trycka på reload settings on dreambox knappen. Sen bootar jag givetvis om för att det ska sparas men ändringarna syns direkt.

  6. #6
    Tack för svaren! Jag var nära att sparka sönder min fina 500:a där ett tag

    När det inte funkar så gör jag ett försök utan några tillval, för att sen kryssa i dom och testa igen. Då lyckas jag för det mesta. Tack!

    Men jag måste göra det Varje gång jag ändrar något. Idiotiskt

    Mvh ctm555

    Sent from my Desire HD using Tapatalk

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    "Reload settings on dreambox" = restart Enigma
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss