Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Konfigurera tuner rätt i en Dreambox HD 800

  1. #11
    Jag vill ha tre satelliter med sidmatning Thor , Sirius och Eutelsat W2 16 . Hår får jag in de lättast? Vilken ska jag sätta i mitten?

  2. #12
    Är det ingen som kan ge mig ett bra tips om hur jag ska göra. Just nu har Eutelsat i mitten och den var svår att hitta och vill helst inte röra den . Istället vill jag sidmata Sirius och Thor men inte lyckats hittills . Är det möjligt?
    Senast redigerad av mirrrem den 2011-01-20 klockan 19:05.

  3. #13
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mirrrem Visa inlägg
    Är det inen som kan ge mig ett bra tips om hur jag ska göra. Just nu har Eutelsat i mitten och den var svår att hitta och vill helst inte röra den . Istället vill jag sidmata Sirius och Thor men inte lyckats hittills . Är det möjligt?
    Om du tittar på den här parabolen så kan du få en aning om hur dina lnb ska sitta. Sett framifrån från vänster där lnb 1 och 2 sitter så ska ditt för 16 gr sitta imellan dem. Lnb 3 är sirius och lnb 4 är thor. Glöm bort att ha eutelsat i mitten dem kommer aldrig att gå då. 30513.jpg
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  4. #14
    Tack för svaret...
    Ska försöka på det sättet . Alltså Eutelsat ska ligga vänster om och sen till höger Sirius och Thor.
    Vilken ska jag ställa in först?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Enligt bilden ovan
    Thor 0,8W (första till höger)
    Sirius 4,8E (andra från höger)
    Eutelsat 16E (tredje från höger)

    Om du tittar på satelliterna position ser du tydligt att någon annan positionering av dina lnb leder till problem.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  6. #16
    Jag börjar alltså med att ta in Thor. Ska jag göra så att jag ställer in den först på motsvarande grader på skenan och sen trixa med parabolen tills jag får signal? Hur stark signal kan jag nöja mig med så att jag får de flesta kanaler så att jag sparar så mycket som möjligt av parabolen till de andra satelliterna?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss