Hej..
Jag har en sån skit Satelite finder som jag köpte och trodde att det skulle hjälpa mycket men det bara tjuter hela tiden och visaren rör sig bara lite grant. Tycker att den inbyggda Satfinder i boxen är mycket bättre om man har någon som kan stå vid tv och styra en.
Jag har nog insett att det blir svårt att få in de satelliterna och även om man gör det då blir dålig signal och försvinner lätt.
Grejorna jag har är original och skenan borde räck gott och väl för det finns uppsatt gradnivåer på den till över 20 grader
En gång när jag hade Eutelsat i mitten så fick jag peta in Siruis men med svag signal ca 60% och LNB tryckte mot varandra.
Nu har jag lyckas få det viktigaste satellit för mig Eutelsat W2 i mitten och ska för söka mata in åtminstone Thor , vill ha antigen Viasat eller Canal Digital . Jag förstår att Sirius (Astra 4a) ligger rätt så nära Eutelsat och blir tajt med de tjocka LNB men tycker att jag borde kunna få Thor där Canaldigital finns eller?
Som sagt skulle vara nöjd med åtminstone två satelliter Eutelsat W2 och en utav de där Thor och Sirius med hyfsat bra signal.
Ska jag satsa på de två eller ge upp?