Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: HTPC med TBS 6920 s kort

  1. #11
    Kolla om den är skrivskyddad...

  2. #12
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Om du försöker packa upp den i katalogen "Team mediaportal" i Program-mappen, så beror det nog på att du inte är admin och mitt råd är att packa upp den någonannanstans för att sedan köra scriptet som installerar den i rätt mapp.

  3. #13
    Nej, jag ger upp, har försökt att läsa det mesta i trådar både här o andra forum.
    Men kan inte knyta i hop det i alla fall.
    Skall försöka att återställa datorn till det den var innan jag började med detta projekt .
    Möjligtvis ta tag i det punkt för punkt senare.
    Så är det så att någon kan ge förslag på det sätt som är smidigast för att få det att fungera till detta :
    Vad för komponenter måste ingå till ett fungerande system för hd-kanaler,mp/mce/dvb/newcs/acamd

    Jag kör ju win 7 pro 64 bit
    Har en kortläsare
    Ett tv-kort som fungerar
    En usb-sticka för fri mark
    Ett abb cd_hd familje

    Det jag vill få att fungera i en htpc
    1. Kan jag välja vilket jag vill av mediacenter/mediaportal, fungerar båda till hd-kanalerna ?

    2. Skall newcs + acamd oberoende av om MP eller MCE väljs ?

    3 . Om dvb-link används skall även där ingå newsc + acamd + MCE eller MP ?

    Tacksam om någon kan sätta upp en beskrivning på vad denne vet fungerar bra, plus vilka komponenter
    + vilken ordning det skall installeras på htpc´n . Så jag kan försöka igen i lugn takt med en bit i taget, just nu är det bara snurrigt.

    Röde Ray

  4. #14
    Nu har jag avinstallerat allt,tänker nu ta det i lugnt tempo. Installerade mediaportal och något som hette deploy tool sköte nedladdning av allt som skulle behövas (jag fick ok att allt gått bra). Men sen står det i den enda guide jag funnit att : Extract ScheduelsDirectPlugin1.1 final vs18.zip på denna länk :
    http://office.homefrontus.com/mediap...es/Page497.htm
    Men kan inte finna var den ligger ?
    Kan någon hjälpa ?
    Innan jag går vidare så det grundläggande i mediaportalen blir korrekt.

  5. #15
    Har nu bild på fri kanal i mp, men hur kör jag InstallFilter.cmd ?
    För den skall väl köras direkt efter installation av mp, inget acamd/newcs än väl) ?
    Kan väl inte bara klicka igång det, skall det köras via komandotolken (kör win7 64bit) ?
    Hur i så fall skriver jag där för att köra filen som admin mm ?
    Törs inte prova på något nu som jag inte kan.

    Help please

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Aktivera Admin kontot i Win7. Högerklicka på den här datorn sen hantera användar konto och aktivera administratör. logga ut och in som admin kör sedan installfilter den skall hitta rätt plats och installera sig. Tänk sedan på att aktivera cam i mediaportal. En liten fråga har du provat DVBlink det är stabilt och lättinstallerat och klarar HD.

  7. #17
    Ok,har packat upp MDApiFilter 2009 Fall v3 .Man skall ju köra InstallFilter.cmd, kan jag bara klicka igång den eller ?

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Nej det kan du inte om du inte är inloggad som admin, om du inte är det, öppna commandofönstret genom att högerklicka på det i startmenyn och välj "starta som admin", leta dig sen fram till stället där du har packat upp MDAPI och starta installfilter.cmd, så ska det funka.

  9. #19
    Ok, jag provar .

    Tack
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Nej det kan du inte om du inte är inloggad som admin, om du inte är det, öppna commandofönstret genom att högerklicka på det i startmenyn och välj "starta som admin", leta dig sen fram till stället där du har packat upp MDAPI och starta installfilter.cmd, så ska det funka.

  10. #20
    Har nu editerat "name" i MDAPICards.xml till card1,card2 osv.
    Skapade mappar under MDPlugins-mappen.
    Mappnamnen skall ju motsvara namnen i MDAPICards.xml plus ett löpnumer som börjar på noll.

    Så för min del kan katalognamnet då vara card101,card202 ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss