Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: USB-hårddisk

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Litet tips som kanske inte gäller här, men har du exempelvis en seagate disk, så har den en powersave mode, som gör att den går ner i sleepmode efter 15 minuter. LINUX klarar inte av att väcka den. ( Windows fixar det) Går att justera med SEAGATE MANAGER som man tankar ner från deras hemsida. Ställ powersave alternativ på NEVER så löste det sig... Är samma sak med MAXTOR diskarna.

  2. #2
    Dmesg? Nu hänger jag inte riktigt med. Jag har haft min Dreambox i ungefär ett år och har ställt in den så det går att se på TV (kortet uppdateras inte automatiskt) och här slutar mina Linux-kunskaper tyvärr. Jag har DCC och Dreamboxedit istallerat på datorn och varit inne och kollat ifall jag kunde hitta denna loggfil men utan resultat.
    Har också provat att formatera hårdisken i Dreamboxens meny via fjärrkontrollen men den vill inte formatera. Den tänker en stund sen blir det nån sorts felmeddelande.

    Mvh Tom

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss