Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Via + dreambox

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad är det för problem du har?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Vad är det för problem du har?
    Precis samma fel som Chruz beskriver i inlägg #49 -> http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post165092

    Har oscam-0.99.4svn1014
    Och en cardproxy som loggar in som "proxyFan"

    Loggfilen:
    HTML-kod:
    -------------------------------------------------------------------------------
    >> OSCam <<  cardserver started at Thu Jan 20 05:54:03 2011
    -------------------------------------------------------------------------------
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   version=0.99.4svn, build #1014, system=x86_64-pc-linux, nice=-1
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   max. clients=509, client max. idle=120 sec
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   max. logsize=unlimited
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   shared memory initialized (size=7162156, id=655360)
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   auth size=8864
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.services" (errno=2)
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   userdb reloaded: 0 accounts freed, 1 accounts loaded, 0 expired
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   signal handling initialized (type=sysv)
    2011/01/20  5:54:03   8114 s   can't open file "/usr/local/etc/oscam.srvid" (err=2), no service-id's loaded
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   monitor: initialized (fd=6, port=988)
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   camd 3.3x: disabled
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   camd 3.5x: disabled
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   cs378x: disabled
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   newcamd: initialized (fd=7, port=34001, crypted)
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   CAID: 093E
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   provid #0: 000000
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   radegast: disabled
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   resolver thread started
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   logger started (pid=8117)
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   resolver started (pid=8118, delay=30 sec)
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   reader started (pid=8119, device=/dev/ttyUSB1, detect=cd, mhz=357, cardmhz=357)
    2011/01/20  5:54:03   8115 s   Waiting for local card init ....
    2011/01/20  5:54:06   8119 r02 card detected
    2011/01/20  5:54:12   8119 r02 Error activating card: -10
    2011/01/20  5:54:19   8119 r02 Error activating card: -10
    2011/01/20  5:54:26   8119 r02 Error activating card: -10
    2011/01/20  5:54:33   8119 r02 Error activating card: -10
    2011/01/20  5:54:40   8119 r02 Error activating card: -10
    2011/01/20  5:54:41   8119 r02 card initializing error
    2011/01/20  5:54:41   8115 s   Init for all local cards done !
    2011/01/20  5:54:41   8115 s   anti cascading disabled
    2011/01/20  5:54:41   8115 s   client(1) connect from 127.0.0.1 (pid=8124, pipfd=12)
    2011/01/20  5:54:41   8124 c01 encrypted newcamd:34001-client 127.0.0.1 granted (proxyFan, au=viasat)
    2011/01/20  5:54:41   8124 c01 user proxyFan authenticated successfully (using client 0000)
    2011/01/20  5:54:41   8124 c01 AU wont be used on this port -> disable AU
    2011/01/20  6:52:44   8124 c01 proxyFan (093E&000000/044C/88:9F2A): not found (1 ms)
    2011/01/20  6:52:47   8124 c01 proxyFan (093E&000000/0F28/88:E7A5): not found (1 ms)
    2011/01/20  7:18:21   8124 c01 proxyFan (093E&000000/0834/88:0459): not found (1 ms)
    2011/01/20  7:18:24   8124 c01 proxyFan (093E&000000/0D66/88:6A9D): not found (0 ms)
    2011/01/20  7:18:27   8124 c01 proxyFan (093E&000000/085C/88:B974): not found (1 ms)
    oscam.conf
    HTML-kod:
    [global]
    logfile = /var/log/oscam/oscam.log
    nice = -1
    WaitForCards = 1
    [monitor]
    port = 988
    aulow = 120
    monlevel = 0
    [newcamd]
    key = 9988776655443322111011121314
    port = 00000@093e:000000
    oscam.server
    HTML-kod:
    [reader]
    Label = viasat
    Protocol = mp35
    Detect = cd
    Device = /dev/ttyUSB1
    mhz = 357
    EMMCache = 1,1,2
    Group = 1
    CAID = 093e
    BoxID = ********
    oscam.user
    HTML-kod:
    [account]
    user = proxyFan
    pwd = ********
    group = 1
    uniq = 1
    caid = 093e
    ident = 093e:000000
    AU = viasat
    monlevel = 0
    Senast redigerad av xe0n den 2011-01-20 klockan 12:51.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    1 gånger
    Du kanske ska radera ditt boxid i din bifogade konfig.....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss