Sidan 1 av 11 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Via + dreambox

  1. #1

    Via + dreambox

    Har viasat gjort något för att försvåra för dreamboxanvändare? Min dreambox slutade finka idag men kortet fungerar i via orginalboxen. Kör mgcamd 1.30d samt newcs 1.65 på en dm600 med openpli image.och ett viakort med blå pil.
    Senast redigerad av zyx_11 den 2011-01-18 klockan 16:19.

  2. #2
    du verkar inte vara den enda, exakt samma problem här, kör newcs 1.67 med mgcamd 1.30d, och via kort 016 med blå pil

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte så att det är era uppdateringar som ballat ur? För det fungerar bra här. Jag har dock 090F kort. Vad säger NewCS om ni kollar entitlements på kortet?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Japp verkar bara gälla dom nya korten. Hört 3 st som fått svart bild i dag. Alla kör dm med newcs_1.67 ochmgcamd_1.30d.

  5. #5
    Mitt eget kort är 090f och rullar på som vanligt

  6. #6
    Har samma problem med 093e kortet med samma setup newcs_1.67 och mgcamd_1.30d.
    Finns det någon lösning på detta?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Lösning verkar vara oscam, då ingen med oscam verkar ha problemet.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #8
    ingen som har en lösning med newcs + mgcamd? hade varit skönt att slippa skola om sig till oscam

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2009
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Samma problem här

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2009
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Ser inga fel på uppdateringarna och kortet funkar i orginalboxen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss