Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 103

Ämne: Via + dreambox

  1. #11
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    mitt 090f rullar på än iaf med newcs 1.65 > mgcamd 1.35a
    polaren ringde förut och han är utan bild på sitt 093e med newcs 1.67 > mgcamd 1.30d

    b.r

  2. #12
    Kan någon bekräfta om det fortfarande fungerar med oscam?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    jag har samma problem med vi-sat och newcs-server. Är också lite nyfiken om det fungerar med att byta till oscam-server.
    Kanske idé att någon knåpar en fin guide hur man lägger upp en sådan. ;-)
    Har använt mig av newcs i ett par år nu, så det kanske är på tiden att göra ett byte.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cornholio Visa inlägg
    Kan någon bekräfta om det fortfarande fungerar med oscam?
    skönt då behöver jag inte leta mer, men som cornholio skrev, finns de någon som kan bekräfta att det fungerar i oscam? med nya kortet (blå pil) ??

  5. #15
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    har kollat lite på viasat och det verkar som det funkar, jag kör alltså med oscam, men kör inte med dreambox utan kör mot en htpc med acamd i. Ska tillägga att jag kollade bara i några minuter, märker man direkt om det inte funkar eller?

  6. #16
    bilden är svart så du borde märka om det inte fungerar, men det verkar jävligt konstigt att det inte fungerar med newcs, men som någon tidigare, knåpa ihop en enkel guide för oscam så hade det varit kanon

  7. #17
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Förmodligen har dom ändrat någon bit i kodningen som inte newcs klarar av medans oscam som är nyare och mer utvecklad klarar av...

    Kolla i oscam forumet för där finns gott om inlägg med allt ni behöver för att få igång oscam!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #18
    Men är det bekräftat att det fungerar med andra clienter förutom acamd eller har jag missat något?

  9. #19
    snabb fråga: oscam kör man som newcs på en linuxserver och sen mgcamd som vanligt på klienten?

  10. #20
    Har gammal vsat kort som funkar fint newcs och mgcamd. Vad kan de ha ändrat? För, newcs 1.67 ska ju klara de nya vsatkorten..
    Chruz, ja det tror jag du gör.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss