Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Flasha image - problem

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Flasha image - problem

    Vill gärna vill experimentera lite hemma och har dels skaffat en DM7200-S som jag tänkt använda som server.

    Imagen som finns i DM 7020S är Newcamd-Spider 6.10b. Tyvärr, den hittar inte ens mitt CanalDigital originalkort. I ett försök att få igång DM7020S gjorde jag igår ett försök att lägga in Gemini 4.70, nollmodemkabel och DreamUp – men misslyckades. Fick upp något om att Gemini 4.70.nfi var för stor, och funderar på vad jag gör för fel … Img-filerna i samma katalog, t ex Gemini 4.20, hittar inte DreamUp. [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]L[/FONT][/FONT] Datorns operativsystem är XP.

    1. Måste jag ta bort Newcamd Spider 6.10b innan jag försöker lägga in en ny image – och hur gör jag då i så fall?

    2. Bör jag välja en annan image i stället och i så fall vilken?

    Problemet med nuvarande image, Newcamd Spider 6.10b, är ju dels att jag inte ens kan använda den för att använda boxen med originalkort i. Dessutom, mitt googlande har fått mig att tro att den imagen inte passar som server-image i DM7020S. Om jag fattat rätt vill säga …

    Som ni märker så är jag novis på det här, men har utifrån sånt jag funnit på nätet, gjort mig en typ idiotguide för flashning som jag tror mig ska vara ok. Lägger gärna in den här, om någon vill se den.


    PS: Fick nyss se att "krut" i annan tråd hade något likartat(?) problem. Han blev rekommenderad att byta till en äldre version av DreamUp.
    Gäller samma för min del?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-01-19 klockan 10:04.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss