Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Haveri

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116

    Haveri

    Tips önskas...Satt å brände en skiva . Datorn låste sig. Startade om och där sitter jag Nu få jag bara en långt pip på 4 sek följt av uppehåll i 2 sek sedan långt igen osv.igen osv.Att det är hårvarufel det inser jag men vad kan vara troligt?plockat loss allt extra men samma sak iaf.fläktar snurrar men svart skärm och nada händer. Trodde först på ram-minne men det är det inte.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Grafikkortet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Kolla vilken bios du har, googla sen på "bios post beep codes".
    tex här finns dom flesta: http://www.bioscentral.com/beepcodes/astbeep.htm (till höger finns en lista)

    /C

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Kolla vilken bios du har, googla sen på "bios post beep codes".
    tex här finns dom flesta: http://www.bioscentral.com/beepcodes/astbeep.htm (till höger finns en lista)

    /C
    Har kollat beep men det finns inget som passar in Men tror lite på första svaret ska testa att sätta å köpa att annat grafikkort och testa , ser iaf att fläkten snurrar på grafikkortet men tycker ju att om grafikkortet skulle varit riktigt så borde det ju inte stå no signel på skärmen hela tiden.Har även testat att reseta comos

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Tyvärr så var det moderkortet som sagt upp sig...

  6. #6
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Synd, bara införskaffa ett nytt sådant och sen köra igång igen! Lycka till!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Beställt å ska va igång på måndag igen bara att hoppas att man kan rädda c:-disken så man slipper ominstallation av allt.
    Men med tur så kan man få igång win via reparera har jag läst

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rojac, det ska inte vara några problem, eftersom datorn låste sig och sedan fick du inte igång den ska den vara intakt, däremot kan det bli problem att boota från den med ny hårdvara och så, det kan strula. Bäst är om du har en till hårddisk, då kan du installera nytt på den och sedan köra din gamla C: som en extra hårddisk och spara allt som var viktigt.

    Det är alltid bra att (som jag själv) ha C: och D: på en hårddisk för att kunna backa upp det som finns på C: till D: då och då, samt göra images om man vill det. Jag har iofs skippat den biten numera, och kör bara med att ibland göra en image, jag backup endast upp det som är viktigt, samt sparar allt viktigt på USB hårddisk. Jag har inte tid att förlora massa viktig informtion.

    Ominstallation är tillräckligt drygt

    Iofs pågår en fast där jag ska köra vidare med XP men börja gå över till linux, har tröttnat på det alltid kommer nytt jävla windows och skit.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Jodå inga problem med backup. jag har en img på den men problemet är ju som alltid drivisar till mamma-kort samt reggen av win som brukar strula. Bara att hoppas på att den fixar till det via reparera med win-skivan

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss