Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem med anslutning till AZBOX via filezilla... HJÄLP!!!

  1. #1

    Problem med anslutning till AZBOX via filezilla... HJÄLP!!!

    Har två Azboxar (HD Premium +)

    Vill ha in samma inställningar på båda boxarna och den ena fungerar bra förutom lite scrambled ibland.
    Vill ansluta till denna box via filezilla för att kunna lägga över allt till datorn och sedan ansluta till nästa box och lägga in det även där.
    Här kommer problemet.

    Funkar alldeles utmärkt att ansluta via filezilla till boxen som inte funkar, men när jag byter och skall ansluta till boxen som jag vill ha inställningar ifrån funkar det inte alls.
    Någon som har en aning om vad som kan vara felet?

    Det jag egentligen vill göra är att få in min egen Cccam.cfg fil i boxen, men får inte boxens FTP att funka, så är det någon som har en lösning där duger det gott åt mig.

    Tacksam för all hjälp som kan fås.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Rätt IP-nummer och lösenord till den andra boxen?

    Prova ett annat FTP-program.

  3. #3
    Har inte ändrat något lösen eller nåt i boxen så det borde vara helt rätt.

  4. #4
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Har du kollat under inställningar?
    Måsta man inte klicka i något om ftp?
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  5. #5
    Samma inställningar som på den box jag får kontakt med... Snurrar i skallen nu :-(

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan du ansluta från AZBOXen till datorn?
    (Filezilla är inte inte världesn bästa program då det lagrar inloggningsuppgifter helt öppet, men det spelar ingen roll här)

    Tanke: Kan du inte tanka över informationen från den ena AZBOXen till den andra direkt?

  7. #7
    Får bara felmeddelande när jag går in i boxens ftp..
    Vill just nu bara slänga in min cccam.cfg fil på rätt ställe så jag kan luta mig tillbaka..

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Har du aktiverat ftp-servern i den andra maskinen? I originalmjukvaran är ftpd avstängd som default.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  9. #9
    Ftp är aktiverat. Får meddelande att username/password är fel. Var kan man se dom i boxen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss