Jag satt och sniffade och hittade kanallistan utan problem. Det jag stupade på var bland annat att veta vilken MAC adress jag skulle använda för att få IP adressen för unicasts där koder och annat sänds. Tydligen så sändes boxens mjukvara ut som Arrow sa via dessa unicasts i ett nät som hade en adressrange på 10.x.x.x. Som jag förstod det så skulle MAC-adresen vara boxspecifikt i de första fyra siffrorna och boxens nätverkskorts MAC-adress sista fyra siffror. Lyckades tyvärr aldrig förstå vad de första fyra siffrorna skulle vara. Sedan har jag tyvärr ingen koll alls på hur jag skulle kunna sätta upp avkodningen om jag lyckades få ner klienten för krypteringen. En sak är iaf säker att vi kör inte med kort utan det måste vara nån form av mjukvarukort.
Tv-strömmar = Unicasts
Koder och mjukvara via något slags vlan på ett ipv4 10.x.x.x subnät som man måste få en adress på via ett speciellt dhcp-anrop.

Arrow. Vet du några länkar där man beskriver hur man kan simulera en motorolabox? Kan du peka mig mot någon beskrivning av hur man kan köra dekrypteringen mha mjukvarukortet som man får från unicasts från leverantören? Känner mig redo att grotta ner mig nån helg för att försöka få till det. Vore guld värt att få in allti i datorn och slippa den värdelösa boxen från Serverado.