Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #121
    jag håller på att bli galen jag har flachat om min box db500hd till nya gemini och nu ska ska jag lägga in mgcam 1.35a jag har lagt den i tmp mappen i rar format men hittar inget på boxen som heter manuel installation bara file browser och där kan jag bara köra en extract .. snälla vad gör idioten för fel???
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  2. #122
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Testa
    Tunisiasat Addons 3.0
    finns i filarkivet
    Dreambox. Plugins, Blue Panel Addons då kan du ladda ner vilken cam du vill.
    Lycka till!

  3. #123
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2011
    Inlägg
    1
    Tackad
    1 gånger
    [QUOTE=Freelock;166567]Hm!
    Sök är bra ;-)
    Postar mitt tidigare inlägg från annat inlägg!

    [INDENT]Gemini och CCcam inst!
    *********************************************
    Tanka ner e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz
    härifrån:
    http://rapidshare.com/#!download|159...122.tar.gz|496
    edit(klista in länken i webläsaren så kommer du dit direkt)
    Ladda upp filern e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz till /tmp mappen
    Men installera CAM manuellt, FTP till /tmp -> Blå panelen ->File Manager->
    gå till tmp mappen -> välj filen cccam..tar.gz. Installera grön knapp -> klart->
    Select cam->cccam2.2.1 ->Reboot

    Nu saknas CCcam.cfg.
    lägg in din .cfg fill gamla till/etc mappen
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    eller om du vill ha den rätta vesionen:
    ladda hem CCcam-2.2.1.zip
    http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr
    plocka ur CCcam.cfg
    lägg in dina värden.
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    reboot-> klart

    Har gjort allt som står här... förutom en sak... och det är att lägga in mina värden.
    vilka värden då hur och var? förmodar att jag ska lägga in något i CCcam.cfg men vet inte vad...
    tacksam för svar..

  4. #124
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    de har tagigt bort cams från servern pga någon lagändring.
    Man får tanka ner manuellt nu....

  5. #125
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger
    Hej. Kan någon hjälpa mig mig med att lägga en CC Cam i Gemini. Min Dreambox är 600 PVR. Tack på förhand.

  6. #126
    Jag tänkte installera en DM600c nu. Jag har en burk från tiden innan de tog bort alla cam från nedladdning så det smidigaste är väl att sno allt från den. Men vad? Förutom själv programfilerna för MGcamd och filerna i /keys behövs något som kopplar in den i blue-panel. Var ligger de? Min sista installation på en 800HD gick bra men den saknar möjligheten att starta om camen utan att köra telnet. Mindre bra för den stackars användaren som är oteknisk och inte har en dator... Kan man få in den där också? Kör Gemini.

  7. #127
    Japp, jag har gjort bort mig.
    Fippla runt lite i min DM8000 som kör CD från parabol på de två inbyggda S2 + två extra S allt via en oktal LNB.
    Allt har funkat bra hitintills alla kanaler från orginalkort osv med hjälp av BP som ingick i Gemini 4.7 och installerades från den.
    Försökte sätta upp den som CS för att mata min DB7025 med. Men jag schablade till det hela.

    Har lyckat köra dreamup med Gemini 5.1 och FTA kanaler funkar men får inte till resten dvs softcam cs mm.
    Kör DCC och ser det mesta men får liksom inte till det.
    Har läst som en tokig har på forumet och provat massor men kommer ingenstans.
    Någon som vet en guide som är applicerbar för mig? De flesta jag har hittat är baserade på att man kan installera via BP och det går ju inte längre...

  8. #128
    Försökt hitta svar också, men inga som funkar. Har en dm800hd-se med gemini men får det inte att funka. Provat allt och lite till, men inget verkar bli installerat så man ser det i blue panel.

    Väldigt tacksam för lite hjälp!

  9. #129
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rickd83 Visa inlägg
    Försökt hitta svar också, men inga som funkar. Har en dm800hd-se med gemini men får det inte att funka. Provat allt och lite till, men inget verkar bli installerat så man ser det i blue panel.

    Väldigt tacksam för lite hjälp!
    Kör senaste open pli. Där kan du ladda ner cam direkt från plugins. Väldigt snygg och trevlig image för övrigt.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  10. #130
    Nevermind. Var tvungen att refresha för det låg kvar sen gammalt med webcontrol.

    Tack för tipset återigen, provar nu!
    Senast redigerad av Rickd83 den 2012-01-25 klockan 22:05.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss