Sidan 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Vid problem med mgcamd som inte går att ladda ner. Gör det manuelt istället. Se nedan

    Ladda ner mgcamd här: http://www.dreamboxx.nu/downloads.php?do=file&id=78

    Packa upp och för över via ftp till boxen.

    Ändra attributen på filen i bin mappen och filerna i script mappen till 755.

    Starta om boxen och välj mgcamd i bluepanel

  2. #2
    Hej Spider. Har flashat om boxen och får nu inte in några cam eftersom dom plockats bort från Gemini Server. Jag har ftp över filerna genom att dra in dom i resp mapp på DB som du säger men får det inte att funka. Skall hela namnet på resp fil bytas ut mot 775 eller är det bara 1.35? Om jag döper hela namnet tll 775 hittar den ingen cam säger den. Det följer ju även med en uninstall mapp, är den av betydelse? Har en DM600S PVR, med gemini i. Jag har laddat ner "e1-mgcamd135acomplete.tar" packat upp och använt filerna från den. Tacksam för svar.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Du ska inte döpa om filerna utan ändra attributen till 755.
    Detta är enklast med Dreambox control center (dcc) tycker jag. Det går säkert i telnet med men jag har inte koll på hur.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #4
    Har också samma problem med att få mgcamd 1.35 att funka. Har en DM800 box, följer guiden till punkt och pricka men får inte upp något alls i blue panel. Har även testat att installera via IPK paketen i filarkivet.. det gick inte heller. Vad är det som kan saknas som gör att de inte dyker upp i blue panel?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Om ni inte får upp alternativet mgcamd i blåpanelen efter att ni har följt länken så har ni antagligen fört över filerna till fel mappar. Jag har bara provat på enigma 1 boxar och där funkar det att göra som ovan. Däremot verkar det vara problem med enigma 2 boxar

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    Ingen som har en dump på hela gps filserver innan dem stängde ner den?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk

  8. #8
    tackar funkar hur bra som hälst

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Den fil som finns här på forumet (mgcamd1.35a) och den som fanns på dreamboxx.nu. FÅr ingen av dem att fungera. Har installerat dem, fått in i BluePanel och även editerat config-filerna. Varje gång jag står på en kodad kanal, startar mgcamd så poppar kanalen igång i ca: 1 sek, sen startar boxen om och ställer sig på CCCam 2.1.4...dock fungerar de kodade kanalerna. Ungefär som att det ändå är mgcamd som ligger i bakgrunden och kör. (Ser i min server att boxen är uppkopplad...).

    När jag sen startar om boxen igen för att testa så är den kvar på CCcam men de kodade kanalerna fungerar inte.
    GÖr om samma procedur igen med mgcamd och det fungera....

    Någon som stött på samma problem? Detta stötte jag på nu när mgcamd togs bort från geminiservrarna.
    Den boxen jag har i Stugan installerad för längesen via Addons i BP fungerar klockrent...

    /Jhunden

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk
    Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
    Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
    Mvh: Zoogin99

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss