Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zoogin99 Visa inlägg
    Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
    Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
    Mvh: Zoogin99
    Kan detta tänkas fungera på GP2-images?

    Edit: YES! Tack så mycket för hjälpen! Fungerar hur bra som helst
    Senast redigerad av jhunden den 2011-02-06 klockan 15:03.

  2. #2
    Jag fick precis igång min 500hd på samma sätt som ovan, Men jag använde mig utav: e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126
    Samt att jag installerade allt manuellt via DCC, alltså inte med en "tar.gz", då jag inte fick boxen att hitta denna filen trots flera försök.
    Sen följde jag guiden som finns i denna tråd på någon sida, dock så skall du inte ändra någonting i camd_cfg (om du laddar:e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126), då detta resulterade i flertalet skumma fel för mig under tv tittande...
    Sen är det bara att ändra attributen till 755 som skribenten ovan säger.
    Glöm inte (som jag gjorde) att köra in scriptfilerna i var/script, då detta inte stod med i guiden.

    Allt fungerar bra nu, trots ett spännande problem som jag hoppas någon vänlig själ har lösningen på:
    när jag väljer mgcamd_1.35a i bluepanel och restartar.. så hoppar boxen automatiskt över till CI när jag byter kanal, det sjuka är att det fortfarande fungerar (Bild på tv´n och OK i putty), trots att det står att jag kör CI ?! har någon någon idé vad detta beror på?

  3. #3
    Hur gör man på en DM600 box. Jag har bara Gemini 1 på den.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    jag har testat allt, hela dan har jag försökt med olika metoder. men det måste vara något allvarligt fel på imagen. det är GP2 till en dm800 klon sim 2.01 ... jag funderar på att flasha om den nu igen med en image som är "färdig" med mgcamd och kanallistor. ja dvs om ingen kanske vet en fil som faktiskt fungerar.. jag installerade pluginen tunisisat, står att den är klar men inte dyker det upp något i pluginen.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Testa tunisatpluginen som finns i denna tråd. Funkade på min 800klon med gp5.1
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad säger camen om du statar den från prompt. Skippa de grafiska verktygen som inte säger någonting & kör telnet som en riktig man. Du kan göra ALLT från prompt & dessutom får du loggning på vad som händer. Starta från /var/script
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    I plugins ska det naturligtvis INTE dyka upp något. Kolla i blå panelen.

    DCC vad är det för något ?? Som sagt SKIPPA de grafiska verktygen & kör telnet från prompten på din PC.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/
    Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
    Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
    Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
    Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
    Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.
    Var hittar man det pluginet? Jag har lyckats installera mgcamd men får inte den att connecta till min csp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss