Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
Jag är nybörjare inom detta med Dreambox, men just det här är inget problem för mig.

Men bara detta att du skriver att kommandona är beskrivna här säkert 200 ggr, tycker jag visar att det det saknas ett bra sätt att åskådliggöra med olika guider?

Hade det funnits bra sådana, så hade sannolikt den som söker svaret många gånger själv funnit en bra guide. När så inte varit fallet, så hade de som, med en förståelig motvilja, skrivit samma sak åtskilliga gånger, bara behövt hänvisa till den och den guiden. Eftersom det sannolikt finns många andra frågor som kanske också beskrivits hundratals gånger, så är det självklart så att oerhört mycket av den hjälp som görs här, utgörs av upprepningar - sånt som inte skulle behövt skrivas med ett mycket välutvecklat guidesystem?

Eftersom det inom allt, finns finns ett väl utvecklat fikonspråk. På den här typen av forum är det inte minst alla Linux-körkortningar som ställer till det för många som inte lärt sig dessa i tillräcklig utsträckning, men med allt bättre programvara går det med dagens programvara att klara sig rätt bra ändå. Kan jämföras med datorn begynnelse, då det var typ Basic, med "goto" och sånt som gällde. Idag är programvaran oerhört mer utvecklad och användarvänlig.
Håller till fullo med dig. Ett bra system för guider finns på forumet, men det hela bygger på att medlemmar ställer upp med information. Detta gäller både våra guider och vår wiki. Kan känna att det kan vara svårt att motivera medlemmar att hjälpa till. Förslag mottages gärna på hur detta kan ske.