Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    VIKTIGT.gemini nere, inga cam

    finns det någon som sitter inne med information om varför det inte går att ladda ner någon cam eller cam-config?? inne på Blå Panel/addons/Downloads(gemini-Server)
    Ingen cam Ingen cardsharing

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Gemenis server fungerar, hämtade precis hem en cam utan problem
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Gemenis server fungerar, hämtade precis hem en cam utan problem
    jag bor i gbg och kompisen i orskarshamn varken han eller jag har några cam att tanka ner och inga cam-config

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av notto Visa inlägg
    jag bor i gbg och kompisen i orskarshamn varken han eller jag har några cam att tanka ner och inga cam-config
    Har ni ställt in alla nätverksinställningar ordentligt? Även default gateway och DNS-server? Annars lär ni inte kunna tanka ner någon cam...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    kan ni inte gå in och kolla, så ser ni att gemini servern inte innehåller några cam

    jag tankade ner senast igår men idag är allt borta

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    hmm jo jag såg det nu, fanns där för bara ett par timmar sen, de fixar väl lite på servern, lugna ner dig eller hämta manuellt någon annanstans och installera manuellt om du har bråttom.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    jag har aldrig lagt in det manuellt så det blir så mycket jobbigare att nu sätta mig ner IGEN och plugga

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Från IhaD teamet:

    Hello User,

    the IhaD is setting the direction for a save future.

    After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

    We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

    The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

    Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

    In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

    We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

    The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

    We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.


    Thank you,
    your IhaD-Team

  9. #9
    är det någon som vet var man kan ladda ner cam och cam-config filer ifrån???

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Gemini hittar ingen cam

    Har efter ett antal försök äntligen lyckats lägga in en image, The Gemini Project 4.70 DM7020, genom överföring med nollmodemkabel. Det funkar så långt att jag nu får in FTA-kanalerna från samtliga fyra satelliter! Men mitt CanalDigital-kort hittar den inte. [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]L[/FONT][/FONT]

    Det verkar som att boxen inte får kontakt med Internet? Ska boxens nätverk vara konfigurerat på annat sätt när den ska anslutas till nätet, än den konfiguration jag hade när jag förde över Gemini från datorn till boxen? Då måste ju nätverksinställningarna ha varit de rätta, eftersom datorn hittade boxen och flashning gick bra.

    När jag går in under Addons -> download (gemini-server) och ska ladda hem, så kommer det upp att den inte hittar platsen där camen, CCcam, ska finnas. Http:// …
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss