Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #21
    Svångremmarna dras åt....

  2. #22

    Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

    Tyvär har ju alla cams tagits bort från gemini server så nu har jag problem!!

    Någon som kan berätta hur jag installerar mgcamd1.35 manuellt på en dm800??
    Har sökt o sökt efter guider men hittar inget så finns det någon som kan hjälpa mig?

  3. #23
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    meh de va ju konstigt..... Jag installerade ju det från gemini server senast igår. Kanske bara är tillfälligt fel ?

  4. #24
    läste att det var borttaget efter påtryckningar från operatörerna på något forum

  5. #25
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Så man måste installera cams manuellt hädanefter ?

  6. #26
    Verkar som det men hittar ingen bra guide hur man gör det! Någon som vet?

  7. #27
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Sammanfogade tre ämnen om samma sak. Svaret verkar vara:
    Citat Ursprungligen postat av pedro Visa inlägg
    Från IhaD teamet:

    Hello User,

    the IhaD is setting the direction for a save future.

    After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

    We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

    The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

    Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

    In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

    We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

    The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

    We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.


    Thank you,
    your IhaD-Team
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #28
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kanske inte har med tråden att göra men ändå irriterande.

    Om dom bara kunde skicka med en CI-slot på alla dessa boxar (dom är ju dyra att köpa) så kan vi använde CA-moduler och slipper problemet med softcams och sådant.

    Lite drygt att dom tagit bort det, undra om det dyker upp någon backup så man kan installera soft-cam'arna själv genom att bara föra över filerna.

    Sorry om det blev OT.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg

    Boxens nätverk är väck, om den får 10.0.0.97 då du kör DHCP, då har den ingen kontakt med din router (dhcp-server).
    När jag fick upp IP: 10.0.0.97 efter konfigureringen, hade jag bockat för DHCP.

    Men - bockar jag inte för DHCP innan man sparar, som dom visar att man ska göra, i den här exemplariska guiden: http://www.dreamboxguide.nu/guide/fast-ip-dreambox/ … då finns de nätverksinställningar som jag lagt in kvar. Antingen var det den där urbockningen av DHCP eller också var det den reboot som den guiden lärde mig göra, som var anledningen till att jag inte fick upp IP: 10.0.0.97 – utan rätt IP ... Jag började fundera på att det kanske inte var soptippen nästa för min DM7020 - när jag inte fann några filer ens med en av mina nya DM500S - men där kanske IP-adressen var den rätta trots förbockning av DHCP ...

    PS: Men det där med ett hämta hem cams med hjälp av en image är kanske historia nu. [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]L[/FONT][/FONT] Tar den biten i separat inlägg.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-01-24 klockan 15:29.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Lite oflyt … Sitter alltså som nybörjare med, utöver den begagnade DM7020 som var upphov till min tråd här inne, även med ett par nya 500S clone. Har med tanke på vad som nu hänt hos Gemini, ett par frågor:

    1. Kan det i fortsättningen finnas möjlighet att lägga in cams, om man byter till image typ Nabilo eller Sif Team?

    2. Om inte, utan man fortsättningsvis måste lägga in in koder manuellt – hur ofta ungefär måste i så fall nya koder läggas in? Varje gång t ex Canal Digital kodar om (lite som förr i tiden ...) om man har deras abonnemang? Har åtminstone tidigare varit ca 1 gång/vecka, vet inte idag.


    Igår hade jag lagt in image i boxarna. Gjorde första försöket med att hämta hem cams för server och klient – när det hände som inte hänt på åtskilliga år. Eftersom ingen av boxarna jag nu köpt verkar ta mitt CD-kort, kanske det är soptippen som gäller för rubbet.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-01-24 klockan 15:37.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss