Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Från IhaD teamet:

    Hello User,

    the IhaD is setting the direction for a save future.

    After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

    We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

    The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

    Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

    In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

    We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

    The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

    We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.


    Thank you,
    your IhaD-Team

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    får du felmeddelande eller är bara cam-mappen tom för dig också?
    cam-mappen är tom. Det är väl i tmp-mappen den ska finnas? Ser inga filer där.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    vad säger ifconfig ? Vilken Ip-adress har boxen fått ? 10.0.0.97 då har den ingen kontakt med nätet.
    Här vad jag har för nätverksinställning i boxen:
    IP: 192.168.1.24 (testade även med 15 som sista tre, men det blev inte bättre)
    Nätmask: 255, 255, 255, 0
    Nameserver: 192.168.1.1
    Gateway: 192.168.1.1
    Port: 80

    Testade också med att kryssa för DHCP - men då ändrade den tillbaka IP-adressen med automatik till default, som jag tror var just 10.0.0.97

    Ej ändrat och "Nätverk på"
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    vad säger ifconfig ? Vilken Ip-adress har boxen fått ? 10.0.0.97 då har den ingen kontakt med nätet.
    Var läser jag ifconfig? Jag är helt ny på det här, som du märker ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Boxens nätverk är väck, om den får 10.0.0.97 då du kör DHCP, då har den ingen kontakt med din router (dhcp-server).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Boxens nätverk är väck, om den får 10.0.0.97 då du kör DHCP, då har den ingen kontakt med din router (dhcp-server).
    Tack matkoh! Då har jag åkt på en nit när jag köpte den. Inte helt kul direkt, men man kan åka på värre saker här i livet.

    Synd trots allt att den inte tar CanalDigital-kortet, för då kunde jag använt den hemma som enskild box. En av mina boxar är så gammal att den inte ens fixar text-tv. Kunde ju bytt ut den boxen (en Nokia 9321S) mot den här DM 7020 annars ... :-(
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    får du felmeddelande eller är bara cam-mappen tom för dig också?
    Precis det problemet har jag just nu. Går i på Gemini-server och CAM(0). Finns ingen Cam-config heller.

    Fler som har detta problem?

  8. #18
    Samma problem här, och jag har inget problem med nät eller nått sånt.

    Rebelzero

  9. #19
    Samma här vet inte om de uppdaterar eller nåt

  10. #20
    är det någon som vet var man kan ladda ner cam och cam-config filer ifrån???

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss