Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #91
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Finns hur många linux-skolor som helst på nätet, är man intresserad av att lära sig sin utrustning så kan man ta en sådan kurs. Precis som vilken utrustning som helst (bil, stereo, kamera ...), så vill åtminstone jag lära mig den så att jag behärskar grejerna. Vill man "bara" se på TV så är det enklare att ta ett abb med en orginal BajaMaja.

    Det mest basala kan man ta i en guide, men vad händer då man inte får ett förväntat svar ! Det är ju datorer vi pysslar med & alla vet att de för ett eget liv, så mycket som kan påverka.
    - Arkitektur
    - Image
    - Fel fil osv.

    Men i grunden är alla boxar lika, samma kommandon användes på ALLA linux-boxar. Så lär man sig ansi-linux så är man home free.

    De få gånger som jag sitter vid en W#-burk så är jag lika förvirrad. Man klickar på något, men har inte en susning om vad som händer, klickar man bort samma ruta, så ligger det ändå kvar en del information i registret. Snacka om ologiskt.
    Senast redigerad av matkoh den 2011-02-24 klockan 07:45.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #92
    Hej.
    Har en 500s som var programerat till alla svenska kanaler typ/som card sharing, allt har fungerat super bra tills några dagar sen, internet funkar , har cccam 2.1 installerat , signal bra, vid canal+ bara txt kan ses, några år sen lekte lite med sona saker så lite instrucion och säkert kan jag göra nånting åt , men vet inte riktigt vad. det är lite panik. Om jag kan be omm hjälp så tackar jag så mucket för det.
    Mvh.Peter

  3. #93
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Har precis fått min 800HD SE och flashat med senaste gemeni iCVS, lyckas fanimej inte med mgcamd, nått fel gör man väl men vad? har provat flera tillvägagångssätt så man nästan glömt hur och vad man gjort :=)

    fick in mgcamd 1.35a tillslut, men lyckades inte logga mot servern, provade med 1.28 vilket inte gick alls, fick inte in den ens, någon bra genväg på mitt problem? tror jag provar newnigma så länge

    Edit: Newnigma installerad, bild klar med evocamd 2.17, fick mgcamd att logga på servern men ingen bild???
    Senast redigerad av CharlieX77 den 2011-03-14 klockan 20:21.
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #94
    Har en dm800hd som jag nu inte får in mgcamd på. Gjort manuellt genom att kopiera rn mgcamd tar.bz till tmpmappen och installerat, men den går inte att välja. Kör gp 4.7. Är det någon speciell verre av mgcamd? Någon annan som lyckats på en dm800? På 500a funkade det bra att göra så...

  5. #95
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    1. Uppdatera imagen, GP 4.7 är superantik, ungeför som om du skulle köra Win-95 på datorn.
    2. Du måste välja mgcamd för enigma2 & rätt arkitektur.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #96
    Okey... Varför jag tog den var för att det är en vänlig själ här som har fixat en image som funkar med dm800 klonerna. De andra ger ju no ca found eller så funkar inte tunern. Det är enigma två alltså.. Ingenting med gp.att göra?

  7. #97
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du kommer inte att få ex. textningen att funka med 4.7, sega kanalbyten osv. Finns images att hämta om du ex. söker på sim2
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #98
    Okey! Tack! Nån du kan rekommendera? Kanske finns nån me en cam redan installerad?

  9. #99
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    PeterPan fungerar utmärkt om du vill ha en "färdigconfad" nordisk
    Multitasking means screwing up several things at once.


  10. #100
    Tack! Funkar den på dm800 klonerna också?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss