Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dvb-t2????

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger

Dvb-t2????

Någon som vet något om det är någon DVB-T2-tuner på gång från AXBOX??

Hade varit kul att se TV2HD.
    /I

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    I dagsläget finns det inte eller planeras att tillverkas DVB-T2 tuners till varken AzBox eller Dreamboxar. Miraclebox har dock släppt en box med T2 tuner. Eftersom det rör sig om en handfull länder som kommer använda sig av DVB-T2 tekniken så tror jag inte det ses som någon stor marknad direkt :/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    De har gjort en tuner för den brasilianska marknaden. Det finns en massa människor där, men sammantaget borde det väl bli ungefär lika många i DVB-T2-länderna.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Tackad
    5 gånger
    Tror att tillverkare kommer nog att tänka om, hela sydafrika kommer konvertera till dvb-t2

http://www.dvb.org/news_events/news/...-dvb/index.xml

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Time will tell
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Problemet är att DVB-T2 är för nytt ännu, jag skulle tro att efter sommaren så kommer det ta fart, eftersom DVB-T2 är bakåtkompatibelt finns det ju ingen anledning att inte tillverka alla boxar med sådant och när fler och fler länder vill (ganska säkert) gå över till MPEG4, då blir det naturligt med DVB-T2 då det även ger möjlighet till HDTV sändningar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss