- 

Färsking

Strong CA-modul i Panasonic TV/Samsung mediaspelare

Hej 

Jag har en del funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag bor i villa som är ansluten till Canal Digitals kabel-tv. Just nu har jag deras HD PVR 102-CT ansluten till TV nummer 1 medan jag endast har deras 18-20 analoga kanaler direkt via antennuttaget på TV nummer 2 .

Nu tänkte jag byta ut TV nummer 2 till en Panasonic TX-P46VT20 och samtidigt köpa en SAMSUNG BD-C8900 Blu-ray m. HDD-inspelare, båda har DVB-C mottagare.

Jag tänkte teckna ett multiabonnemang för användning i någon av ovanstående apparater men ingen av mottagarna är godkända av CD Sverige för användning med deras CAM (Strong). Jag vet dock att CD Norge har godkänt åtminstone TX-P46VT20 och en hel del andra plasmor från Panasonic.

På CD's support säger man följande:
 "Tyvärr kan vi ej garantera att det fungerar då vi har en annan mjukvara än Norge. Det kan givetvis fungera med tv-apparater som inte är med på listan. De på listan är dock de som det är verifierat att det fungerar med. Som sagt DVB-C och Conax-kryptering som gäller."

Det jag undrar över är därför:

1. Har någon testat och kan verifiera att CD's CAM och programkort fungerar med Panasonics plasmamodeller och/eller Samsungs BD-C8xxx modeller?

2. Om det inte fungerar med en CAM går det då att ta emot de analoga kanalerna på Samsungs BD-C8xxx? HDD-inspelaren lär väl annars bli tämligen meningslös om jag inte kan få in varken digitala eller analoga kanaler 

3. Låt oss säga att ca-modulen och programkortet fungerar med TV:n men inte med mediaspelaren. Kan man då skicka tv-signalen så att säga i "motsatt" riktning från TV:n till Samsung mediaspelaren via HDMI-kabeln eller annat för att på så sätt kunna spela in på Samsungen? Korkad fråga kanske men jag hoppas ni har överseende med det i så fall.

Har provat på andra forum utan någon direkt respons så nu ställer jag mitt hopp till er 

mvh
 Micke

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta
				Behörigheter för att posta

- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-  
Forumets regler