Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trög DM 500 HD

  1. #1

    Trög DM 500 HD

    Går in som tämligen okunnig i området DM..har problem!
    * Har kört äldre 500:a fram till för ett par veckor sen, funkade bra.
    * Köpte ny TV till JUL, en Sony Bravia
    * Köpte ny DM för ett par veckor sen, då började problemen.
    * Går oftast extremt långsamt, har man väl fått in en kanal så funkar det, men kan ta 20 min att byta kanal.
    * Köpte ny switch, en Spaun 211..skulle vara bäst, funkade bra nån timme, sen godnatt.
    * Testade på en Lördag, funkade toppen dagtid, sen kvällstid, godnatt igen..dvs. man får välja en kanal som går resten av kvällen.
    Finns någon som kan ha en aning om möjliga fel? Som sagt, funkade bra med den gamla boxen....

    /Roger

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vilken image ? Vilka Cams ......
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Det är inte så att det är fjärrkontrollen som jäklas? Jag har köpt mig en dm500hd också och fjärrkontrollen är inte bra. Jag läste nånstans att man skulle tejpa för ir-ögat på boxen med tex maskeringstape i olika lager för att få den att fungera. Jag tog vanlig el-tape och klistrade över och ställde sen boxen på sniskan så då började fjärrkontrollen fungera hyfsat. Det brukar även finnas inställningar i imagen för fjärrkontrollen, repeteringshastighet och sånt som kan vara värt att mixtra med.
    Det är visst vissa tv-apparater som stör, enligt vad jag har läst men sjukt är det. Jag har haft 3 olika dreamboxar tidigar och aldrig haft nå problem med fjärrkontrollen.

  4. #4
    Ok, har nog hittat felet..ett lite märkligt fel och kanske fler har samma.
    Boxen funkar bra på dagen och det fick mig att inse att det hade något att göra med ljus resp. mörker. Fick bara för mig att
    prova att lysa på boxens ir-mottagare med ficklampa samtidigt som jag använde fjärren och då funkade det, utan lampa gick det
    inte. DM verkar vara riktigt bra grejor, har aldrig varit med om något så sjukt fel.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss