Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: ALPS tuner L3 version DVB -S2?

  1. #1

    ALPS tuner L3 version DVB -S2?

    När jag läser specar på kinaboxarna är det inte helt klart för mig vad det förljer med för tuner, Jag har tolkat det som att Alps Tuner Rev L3 är en DVB -S2 tuner men läser man i många specar står det t.ex. att det ska vara en Alps L3 tuner installerad men också att det är en - Tuner: DVB-S, ?! Så kan man veta eller vet dom inte själva?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    När jag läser specar på kinaboxarna är det inte helt klart för mig vad det förljer med för tuner, Jag har tolkat det som att Alps Tuner Rev L3 är en DVB -S2 tuner men läser man i många specar står det t.ex. att det ska vara en Alps L3 tuner installerad men också att det är en - Tuner: DVB-S, ?! Så kan man veta eller vet dom inte själva?
    Det är en DVB S2 tuner och den sista orginal alps tunern som skickas med kinaboxarna. Numer är rev m standard.

  3. #3
    Ok, Tack. Lite förvirrande att dom inte skriver samma överallt i specen.

  4. #4
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag fick en Alps S2-tuner från MyDalle, men den funkar inte i min original DM8000. Boxen bara bootar om utan att komma igång. Det står REV.L3 på den. Är det någon idé att reklamera?
    Senast redigerad av Stickan den 2011-03-23 klockan 15:25.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Vad jag kunnat läsa mig till så funkar inte rev L3 och rev M i dm8000. Kan dock inte med 100% säkerhet säga att det är så.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    jag har en rev m i min dm 8000

  7. #7
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Muggesand, var har du läst detta? Det annonseras som tuner för DM800 och 8000. Jag förstår inte varför de skulle funka i bara 800. Man blir ju litet sur och det skulle vara bra att ha litet på fötterna när jag talar med MyDalle. Så man inte sitter och envist hävdar något som sedan visar sig vara fel. Så har du någon hänvisning, skulle jag vara tacksam.

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Muggesand, var har du läst detta? Det annonseras som tuner för DM800 och 8000. Jag förstår inte varför de skulle funka i bara 800. Man blir ju litet sur och det skulle vara bra att ha litet på fötterna när jag talar med MyDalle. Så man inte sitter och envist hävdar något som sedan visar sig vara fel. Så har du någon hänvisning, skulle jag vara tacksam.
    L3 och rev M skall båda funka, men det är många L3 som lider av tillverkningsfel....

  9. #9
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    OK, tackar. Då skall jag be att dom skickar en ny.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Muggesand, var har du läst detta? Det annonseras som tuner för DM800 och 8000. Jag förstår inte varför de skulle funka i bara 800. Man blir ju litet sur och det skulle vara bra att ha litet på fötterna när jag talar med MyDalle. Så man inte sitter och envist hävdar något som sedan visar sig vara fel. Så har du någon hänvisning, skulle jag vara tacksam.
    Har för mig att det var på nuvarande ferrari-siten. Har inte tillgång till dator, så kan inte kolla just nu. Men det verkar ju som det funka, så kanske lika bra o glömma det jag skrev.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss