Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lägga in cam´s i box som inte finns i mitt nätverk?

  1. #1

    Lägga in cam´s i box som inte finns i mitt nätverk?

    Nybörjare i ämnet så frågan är säkert korkad.

    Måste jag alltid lägga in en boxen i mitt nätverk med alla inställningar för att lägga in cam´s?

    Eller kan jag göra det på ett enklare sätt ?

    Hittar ingen bra guide för detta.

    Mvh

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är klart då vi inte pratar om boxar på andra nätverk än ditt egna hem.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Har en box där Gemini krashade sist jag var på mitt land ställe, därför ställer jag frågan?
    Har tyvärr inget nätverk där, men att flasha en box skulle ju kunna gå.
    Men att lägga in cam´s ställer ju till det då jag inte kan lösa det.
    Brukar ta med mig mitt orginal kort dit på semestern.

    Tydligen var frågan dum då vi bara diskuterar boxar i vårt egna hem................

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om vi säger så här:
    Det går bra att flasha en box utan nätverk om man gör det via seriekabel. Men det blir svårt att sedan lägga in en cam utan nätverk...
    Det beror på att cam:s installeras från Internet ELLER att man själv för över en fil med ftp och installerar. I båda fallen krävs nätverk.

    Men pratar vi boxar med USB-uttag så kan det gå att lägga installationsfilen för cam:en på en USB-sticka och därifrån kopiera över den till boxen för att installera manuellt.

    Om vi tänker oss att du sitter på ditt lantställe med boxen och en bärbar dator så går det ju att koppla en korsad nätverkskabel mellan datorn och boxen för att få nätverkskontakt eller att du har med en liten switch också och kopplar in dem till den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Har en dreambox 500 hd med usb anslutning och har laddat nerr CCcam till datorn, hur kan man isåfall installera den manuellt via sticka?
    Känner att jag är ute på lite djupt vatten!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger
    Var nere hos en släkting under julen, och då kom det fram att han var med i en kommersionell grupp. Han fick då ett prog som han laddade hem till datorn, fyllde i paypal konto mm. Så fixade programet resten, så han kommin på servern.

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av linkan77 Visa inlägg
    Var nere hos en släkting under julen, och då kom det fram att han var med i en kommersionell grupp. Han fick då ett prog som han laddade hem till datorn, fyllde i paypal konto mm. Så fixade programet resten, så han kommin på servern.
    Fyllde han på allvar i sina paypal inloggning i ett tredjepartsprogram?

  8. #8
    razorx
    Gäst
    HAHAHAH.. Undrar vart det där progget skickade mail+lösen

  9. #9
    Ursäkta men var har detta med frågan att göra?

    Vill bara ha hjälp med att få in cam´s på ett alternativt sätt i boxen utan att behöva ansluta till ett nätverk.

  10. #10
    razorx
    Gäst
    Antingen usb minne eller pc med korskopplad kabel. Det finns alternativa lösningar såsom tankekraft men det er lite överkurs.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss