Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: HD kanaler med Acamd + Newcs

  1. #1

    HD kanaler med Acamd + Newcs

    Har nu gått o införskaffat mig en DVB-T2 och scannat om alla kanaler i DVBViewer.

    SVT1 HD funkar klockrent!

    Däremot får jag inte de andra hd-kanalerna att fungera (national geographic, c+ hd). Där blir det problem redan på klientsidan då Acamd inte verkar kunna läsa av infon rätt.
    I loggen säger Acamd "Error start EMM Filter" eller "Error start ECM Filter".

    Jag kör Acamd 0.6.20 och NewCS 1.65.

    Är det någon som har fått HD kanalerna att fungera?
    Senast redigerad av daju den 2011-01-28 klockan 17:33.

  2. #2
    Vet inte vilken leverentör du kör men de flesta (alla?) kör pairing på sina HD-kanaler utom typ SVTs kanaler.

    Dvs du måste köpa en av din tv-leverentör godkända boxar och para ihop den boxen med ditt kort.

  3. #3
    Har också precis fått mitt Blackgold BGT3620 med dubbla T2-tuners.
    SVT-HD 1 & 2 funkar klockrent. Övriga HD-kanaler har jag inte abbonemang för men vill skaffa om det funkar med cs.
    Vet vi att Boxer fortfarande kör pairing på HD? De tog ju bort pairingen på mpeg4 sd-kanalerna i december.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _______________
    BOXER | HTPC:
    Win7 64bit, Mediaportal 1.1.1, Acamd 0.6.2.0, Floppy-DTV | Cardserver: Ubuntu 10.04, OSCAM 1.0 build#4268

  4. #4
    Använder Boxer, därav att jag postar i Boxer-forumet.

    Kör Boxer pairing på HD-kanalerna? :/

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av daju Visa inlägg
    Använder Boxer, därav att jag postar i Boxer-forumet.

    Kör Boxer pairing på HD-kanalerna? :/
    Hrm, jag missade det, kollade bara på "Vad är nytt"

    Och ja det lär dom göra då det är Boxer och comhems (o.s.v.) underleverentörer som t ex viasat och canal+ som ställer kraven på dom om pairing.
    SVT däremot ställer inte detta krav och därmed kan du se t ex SVT1 HD.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Boxer har aldrig kört parning.
    Däremot har dom en extra kryptering på HD-utbudet, även tidigare på mpeg4-utbudet.
    AES-nyckeln som krävs för detta lagras i CA-modulen, efter att registrering skett hos Boxer.
    För att kunna använda softcam, måste den extraheras, samt matas in i konfigureringen för OSCam. Den kortserver som f.n. kan hantera denna extra kryptering.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Boxer har aldrig kört parning.
    Däremot har dom en extra kryptering på HD-utbudet, även tidigare på mpeg4-utbudet.
    AES-nyckeln som krävs för detta lagras i CA-modulen, efter att registrering skett hos Boxer.
    För att kunna använda softcam, måste den extraheras, samt matas in i konfigureringen för OSCam. Den kortserver som f.n. kan hantera denna extra kryptering.
    Aight, så som de körde på alla mpeg4 kanaler innan?

    Finns det nån metod för att extrahera den nyckeln?

  8. #8
    razorx
    Gäst
    Ingen känd lösning. Men det finns ju sätt att få reda på om det ens är AES eller nått annat dom kör med. Att det skulle vara AES är väll bara påståenden och inte fakta, rätta mig gärna om jag har fel.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    AES enligt den erfarenhet som finns på OSCam-forumen, där dom hanterat detta i andra länder.
    Tydligen finns det ett kommando "D2", som indikerar att AES andvänds (som skickas till CAM:en).
    Det återfanns hos Boxers mpeg4-sändningar.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    AES enligt den erfarenhet som finns på OSCam-forumen, där dom hanterat detta i andra länder.
    Tydligen finns det ett kommando "D2", som indikerar att AES andvänds (som skickas till CAM:en).
    Det återfanns hos Boxers mpeg4-sändningar.
    Men om det används på alla mpeg4 sändningar så används inte AES nyckeln eftersom alla mpeg4 kanaler funkar utom mpeg4 + HD.

    Är AES avaktiverad på de vanliga kanalerna med mpeg4 medans HD kanalerna fortf kör AES?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss