Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Intressanta kanaler både i och utanför 1W-19Ö?

  1. #1

    Intressanta kanaler både i och utanför 1W-19Ö?

    Funderar på att damma av min gammla motor och se vad som finns i rymden numera. Har haft antennen fast på 0,8W i flera år nu, och det vore trevligt med lite tips.

    Har koll på det mesta rörande "Europapositionerna" men alla tips är av värde!
    Vad når man? Vilka positioner ligger i ändlägerna Ö-W? Jag har 80/75 cm offset mitt i småland.

    Med intresanta kanaler syftar jag på Musik, Internationella Nyheter, Motorsport, Dokumentär & Film på begripliga språk (Eng/Tyska) och naturligtvis FRIA

    Är mindre intresserad av 100 tals kanaler med nån skäggig gubbe som sitter på en kudde och pratar om nåt obegripligt eller några skabbiga brudar som ålar sig vid en telefon och vill att man ska ringa dem för 40 kr/minuten...

    Vet att det finns flertal "Sattrackers" på nätet där varenda kanal beskrivs, men det är lätt att missa något, och kul att veta vad ni rekomenderar!

    Svar gärna med
    Satpos - Frekv - Kanalnamn - Vad som visas

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Är ASTRA1 ändläge? ASTRA2 har en konstigt fotavtryck mellan Småland och Stockholm; prova! (BBC och ITV) Om inte så finns det en hel del intressanta TV och radioprgram med msik. Horrorchannel och CBS (NCIS, Ally MacBeal m. m.) Även strömmar från BBC.

    ASTRA1
    ARD, ZDF, olika ARD ch ZDF-kanaler, ARTE, 3SAT, MDR, NTV, BRalfa,

    9 och 10 grader öst. Väldigt mycket feeder och SR

    7
    Feed + TRT (turkisk TV)

    5 grader öst
    Fransk TV

    Tyvärr orkade jag inte skriva ut alla frekvenser, men då kanalerna är FTA så finns kanalnamnen i Lyngsats tabeller på www.lyngsat.com. De flesta av de här kanalernas program är väl som SVT i utformning. Mycket nyhetssändningar och reportage.

    Trevligt TV-tittande.

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Är mindre intresserad av 100 tals kanaler med nån skäggig gubbe som sitter på en kudde och pratar om nåt obegripligt eller några skabbiga brudar som ålar sig vid en telefon och vill att man ska ringa dem för 40 kr/minuten...
    Vaa? Det där är ju de enda sevärda kanalerna som finns
    Multitasking means screwing up several things at once.


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss