Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: omöjligt att få till dm800 hd

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Jag har ju lite av samma problem. Får in samtliga fyra satelliter i samliga fyra boxar, Strong 8700, Combo-box, Samsung DSR 8700 Via Ci och den mycket ålderdomliga Nokia 9321S, så här är det knappast något fel på parabolinställningar, signalstyrka eller 4-vägsswitchen.

    Med DM7020S och DM 500 clone kan jag lägga in rätt Thor (inte KU …) vid satellitsökning. Men när jag sedan gör en kanalsökning så hittar den inte en enda kanal på Thor – den hoppar blixtsnabbt över till Sirius. Avsöker den plus Hotbird och Astra 1, utan problem. Gör jag en ny separat sökning på Thor, så kommer det på direkten upp nollor, den finner alltså ingenting.

    Har även gjort försök med manuell transpondersökning på t ex Tv4+ på 10216V, SR: 24500 FEC: 7/8. Då påbörjar den sökningen - och ber mig vänta ... Men hittar den inte ingenting – åtminstone inte inom en timme ;-)

    Kan nämna att jag testa med att placera både DM7020S och DM500 i både vardagsrummets som sovrummets anslutning och med olika Pli-images på vardera box (se nedan), inlagda med nollmodemkabel. Samma resultaat, inga Thor-kanaler, oavsett image.

    Testade images DM 500:
    Open Pli-beta-dm500-maxvar-20110125-200
    Pli-jade3-dm500-20090627-6494

    Testad image 7020S:
    Pli-jade3-dm7020-20090627-6494.nfi

    Vet inte om det finns någon bättre image för dessa boxar, någon som skulle kunna hitta kanalerna på Thor?

    Pli har ju sån fina guider på sitt Pli Wiki, så jag vill gärna köra Pli. Annars vore ju ett alternativ att testa med en typ ”bombsäker” Gemini 4.20, eller något annat från dreambox.de?


    Tror att det kan vara så att det fattas en .xml fil i samtliga Pli-images som jag testat? När jag väl kommit upp på nätet via atomized förslag om telneting och förhoppningsvis lyckats tanka hem en .xml fil, från Henkasat(?), så kanske det löser sig. Då lägger jag gärna ut på forumet hur jag gått till väga.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #12
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    Sorry ja sa fel. Om jag gör en sökning på Sirius går det bra men när ja ska söka åt Thor så får ja in 10 konstiga kanaler. Jag hade en DM500 tidigare och den var det inga problem med så parabolen står ju rätt.
    Kontrollera att det är RÄTT 0,8 W du har satt in i ditt val under satelliter och transponders om du kör PIi så har du två olika och det är den som har KU i namnet som är den korrekta. Jag är ganska säker på att du valt den andra 0.8w i din konfiguration. Och då blir det som du beskriver.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Du skrev till MrStek - men här ett stort tack från mig!

    Jag hade tidigare läst att man inte skulle köra KU. Nu satt jag över till KU-kanalerna och den har börjat plocka fram kanaler. Ungefär halva sökning gjord och runt en 500 kanaler ... :-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #14
    Då ska ja prova de jag också

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    Då ska ja prova de jag också
    Om du hade läst svaret du fick i fjärde inlägget i den här tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post165854

    Så hade du hittat rätt för länge sedan...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Större typsnitt på inläggen kan kanske hjälpa?


  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Tackad
    2 gånger
    Kan ngn hjälpa mig, jag har bytt från DM600 (där allt fungerade som det skulle) till DM800HD med PLi Jade, men jag får inte heller till det. Har testat allt möjligt men hittar inga kanaler på vare sig Thor eller Sirius, har prövat den som heter KU också. När jag kollar på Satfinder så tror jag det är ngt fel eftersom staplarna är tomma? Ja, jag är en riktig nybörjare...

  8. #18
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av visac Visa inlägg
    Kan ngn hjälpa mig, jag har bytt från DM600 (där allt fungerade som det skulle) till DM800HD med PLi Jade, men jag får inte heller till det. Har testat allt möjligt men hittar inga kanaler på vare sig Thor eller Sirius, har prövat den som heter KU också. När jag kollar på Satfinder så tror jag det är ngt fel eftersom staplarna är tomma? Ja, jag är en riktig nybörjare...
    Testat att koppla in det högra huvudet om du kikar in i parabolen UTAN switch och sen söka på thor ku-band?

  9. #19
    ni kanske gjort samma fel som jag. höll på i timmar och försökte få till det med parabol konfiguration ( 4 lnb 0.8W, 4.8E, 13E, 19.2E) och fick endast ett fåtal kanaler då jag sökte. Jag fann ut att jag skulle välja "enkelt eller simple" konfiguration och sedan stega fram till fyra (A,B,C,D diSecq). Jag trodde att i detta läge man endast kunde ha 2 satelliter och försökte förgäves konfigurera i läge "avancerat"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss