Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: omöjligt att få till dm800 hd

  1. #1

    omöjligt att få till dm800 hd

    [FONT=Arial]tja! jag har en dm800 hd clone. signalen visar 88% på [/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]Thor 3/5/6 & Intelsat 10-02[/FONT][/FONT][FONT=Arial] men jag får bara in 10 kanaler Några konstiga, typ lithuaiska. är det någon som fattar va de kan va? jag har helt slut på ideer. [/FONT]lnb huvena funkar oh jag har testat byta switch. på viasat får ja in över 600 kanaler. kan det vara fel på min image?

  2. #2
    eller kan de va lnb huvena eller switchen ändå?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    [FONT=Lucida Console]Du har inte kopplat lnb,erna fel då? Sirius skall vara lnb till vänster om du står framför parabolen, om du kopplat fel och har sirius till höger så pekar det lnb,et till vänster på ca 10-11 grader öst så det kan vara satelliten på 10 öst du plockar in, jag kan inte se att jag har några [/FONT][FONT=Arial][FONT=Lucida Console]lithuaiska kanaler på thor, har du några exepel på kanalnamn du får in?
    har du provat att uppdatera satellites.xml?
    eller använda någon annans kanallista?
    Har du provat att söka på någon frekvens där du vet att det ligger någon kanal från thor?
    [/FONT]
    [/FONT]

  4. #4
    I vissa images finns det 2st Thor att välja mellan. En heter något i stil med KU utöver det vanliga namnet och det är den man ska söka på. Den andra ger runt 10 kanaler som inte är rätt.
    Senast redigerad av altair4 den 2011-02-02 klockan 11:14.

  5. #5
    inget av detta hjälper :/ kolla högst upp så ser du vilken ja använder...

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    inget av detta hjälper :/ kolla högst upp så ser du vilken ja använder...
    Vi kan ju inte gissa vad som är ditt problem om du inte hjälper till lite själv också... Du har lämnat alldeles för lite uppgifter för att kunna få bättre svar än du redan fått!

    Om du talade om vilken image du använder och besvärade dig med att skriva ut namnet på åtminstone en av de lithauiska kanalerna du får in så ska du se att du får bättre hjälp.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Om du söker på www.kingofsat.net på dom kanalerna du får in på thor så kan du se om dom verkligen ligger på thor.....Annars kanske det står vilken satelite du har fått in

  8. #8
    jag använder Pli image och jag får in TV 6 Lithuania men det är på astra 4.8 jag får in. 0,8 är helt död. Det måste nästan va tuner som är trasig? Eller?

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Längst upp säger du att du får in 10 kanaler på Thor och nu säger du att 0,8 är helt död?? Vilket är det?
    Det som hade varit intressant är om du får in någon kanal överhuvudtaget från den satellit du tror är Thor. Då kunde man sett om det var Thor eller någon annan satellit du får in.

    Jag tror inte tunern är trasig eftersom Astra 4.8 tydligen verkar fungera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Sorry ja sa fel. Om jag gör en sökning på Sirius går det bra men när ja ska söka åt Thor så får ja in 10 konstiga kanaler. Jag hade en DM500 tidigare och den var det inga problem med så parabolen står ju rätt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss