Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Var kan man ladda ner sista Gemini image till DM 800 se?

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du läser igenom HELA tråden som jag länkade till så kanske det klarnar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    172
    funkar inte

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OKAENRIQUE Visa inlägg
    funkar inte
    Istället för att bara skriva "funkar inte" kanske du skulle besvära dig med att tala om lite mer exakt vad du inte får att fungera...
    Om du vill ha hjälp så är det bra och underlättar för den som ska försöka hjälpa dig om du lämnar så mycket och så tydlig information som möjligt. Vi är inte tankeläsare här. Vi har heller inte betalt för att svara på frågor, utan om vi gör det så är det bara för att vi försöker vara hyggliga.

    Det minsta vi då begär av dig eller andra som vill ha hjälp är att ni gör det så enkelt som möjligt för oss genom att lämna så mycket och så tydlig information som möjligt. T.ex. vad det är som inte funkar? Är det nedladdning? Är det installation? Är det att starta programmet? Eller något annat?

    Vi har inte lust att leka "20 frågor" bara för att klara ut vad som är problemet...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Istället för att bara skriva "funkar inte" kanske du skulle besvära dig med att tala om lite mer exakt vad du inte får att fungera...
    Om du vill ha hjälp så är det bra och underlättar för den som ska försöka hjälpa dig om du lämnar så mycket och så tydlig information som möjligt. Vi är inte tankeläsare här. Vi har heller inte betalt för att svara på frågor, utan om vi gör det så är det bara för att vi försöker vara hyggliga.

    Det minsta vi då begär av dig eller andra som vill ha hjälp är att ni gör det så enkelt som möjligt för oss genom att lämna så mycket och så tydlig information som möjligt. T.ex. vad det är som inte funkar? Är det nedladdning? Är det installation? Är det att starta programmet? Eller något annat?

    Vi har inte lust att leka "20 frågor" bara för att klara ut vad som är problemet...

    okej , jag behöver hjälp med installera mgcam i LT image ,

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger
    Gemini iCVS vad står iCVS för? så långe jag minns är gemini 5.1 den senaste?! jag har väntat på en uppdatering sen länge sen hittade jag Gemini iCVS (2011-11-22) DM800! betyder det att den är nyare än Gemini 5.1? och att de bara har byt namn av en konstigt anledning för att förvirrar folket? Jag läste förut att gemini kommer inte släppa nåt nyare gemini2 project (5.1) och att vi ska vänta på gemini 3 men vad är Gemini iCVS (2011-11-22) isåfall? och passar image för dm800 till dm800se?

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    iCVS = Gemini 3
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger

    eeeeeee okej.....

    eeeeeee okej.....
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    iCVS = Gemini 3

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    För att installera mgcamd
    ladda hem http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk (du måste ha ett konto...)
    Kopiera över filen till din /tmp-katalog i Dreamboxen och installera. Starta om boxen och gå in i Plugins under huvudmenyn.
    Starta "Tunisiasat". Under en av katalogerna där finns det GP3-cams eller liknande. Installera mgcamd därifrån samt mgcamd_conf.
    Starta om boxen!

    Klart.

  9. #19
    Någon kunnig med gemini samt mgcamd skicka pm till mig. Av någon anledning så vägrar det att installeras på min dm800hd-se. Gjort allt som stått och lite till, nåt litet som jag missat som jag inte kan komma på.

    Belöning utfärdas!

  10. #20
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad säger boxen om du försöker köra /usr/script/mgcamd_1.35.sh start ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss