Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: ComHem borde inte klaga på Cardsharing

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Absolut ingen ironi.

  2. #12
    Det räcker bara att åka till Danmark, Polen eller något annat land så kan man se vilken kvalitet man får hos systemet även i minsta lilla håla. Det kan jag garantera att man inte får i många länder. Skulle sedan combort försöka leva upp till samma kvalitetskrav som systemet skulle det kunnat bli bra, men det gör de definitivt inte. Undersökningen talar sitt tydliga språk och jag kan intyga att nivån är superlåg på detta bolag.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Comhem klagar väl inte?

    Alla som inte tjänar lika mycket som de kunde ha gjort klagar.

    De gör man ju själv också.

    Power of money!

  4. #14
    Tyvärr matar jag väll trollet, men...

    Colliman vad ser du för fördel med att ta bort monopolet av Systembolaget? Urvalet på Systembolaget är i världsklass, servicen är i världsklass.. vad är det du saknar?

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av desp Visa inlägg
    Tyvärr matar jag väll trollet, men...

    Colliman vad ser du för fördel med att ta bort monopolet av Systembolaget? Urvalet på Systembolaget är i världsklass, servicen är i världsklass.. vad är det du saknar?
    Håller med till 100%. Finns få butiker som är så bra som Systembolaget... alla kategorier.

  6. #16
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Systembolaget är bäst på sortiment och utbud, liksom ComSlem men det är PRISET som gör en vansinnig! Att va full och kolla fotboll på tv kan va det dyraste nöjet i världen ;-)

  7. #17
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Systemet bestämmer inte priset, det gör regeringen med skatterna...

    För övrigt är Systembolaget en utmärkt butik med utsökt sortiment!
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Systemet håller i många fall riktigt bra priser som trots dom höga alkoholskatterna står sig bra i en jämförelse.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Efter 1,5 år i Tyskland och tre år i England håller jag med de som hyllar Systembolaget ovan. Visst kunde jag köpa de fem vanligaste vin, öl och spritsorterna billigare i butikerna där, men om jag en dag inte skulle vilja ha pripps blå eller norrlands guld var det kört...

    Nåväl, Com Hem är inte bra. Tyvärr är Viasat, Boxer och Canal Digital lika dåliga och de är privata (tror jag i alla fall).

    Jag tycker att ComHems programutbud egentligen är bäst då de har kanaler "för alla"; både för gammel och nysvenskar. Finns det några utländska kanaler som inte har engelska som huvudspråk på de andra progrmleverantörerna? DR och NRK?

    Skall bli spännande att se om Absolut blir billigare nu när den är i privat ägo, elektriciteten, medicinen...
    /I

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Ägdes inte ComHem av Telia förut? Eller var ett dotterbolag inom Telia-koncernen? Tillika ägs väl en del av Telia fortfarande av staten?

    Jag tycker ComHem är bra på det sättet att det fungerar utan strul och ett bra kanalutbud. Men priset, monopolet och pairing är av ondo. Fruktansvärt att du som kund mer eller mindre är tvingad att köpa en digitalbox av ComHem för att kunna se på HD-kanalerna. Sen har ComHem i sin tur skrivit avtal med de största digitalboxleverantörerna och vi som konsumenter står maktlösa inför deras fascistfasoner.

    För visst strider väl det mot EU's konkurenslagar (är ingen hejare på jurik)?

    CanalDigital och Bredbandsbolaget ägs av Telenor som är norksa motsvarigheten till Telia. Jobbar en del i Norge med bl.a infrastruktur och kan säga att Telenor ligger långt efter Telia vad det kommer till Bredband och Digital-TV. Bredbandsbolaget i Sverige är ju visserligen riktigt riktigt bra, men någon norsk motsvarighet finns ju inte.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss