Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: ComHem borde inte klaga på Cardsharing

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Efter 1,5 år i Tyskland och tre år i England håller jag med de som hyllar Systembolaget ovan. Visst kunde jag köpa de fem vanligaste vin, öl och spritsorterna billigare i butikerna där, men om jag en dag inte skulle vilja ha pripps blå eller norrlands guld var det kört...

Nåväl, Com Hem är inte bra. Tyvärr är Viasat, Boxer och Canal Digital lika dåliga och de är privata (tror jag i alla fall).

Jag tycker att ComHems programutbud egentligen är bäst då de har kanaler "för alla"; både för gammel och nysvenskar. Finns det några utländska kanaler som inte har engelska som huvudspråk på de andra progrmleverantörerna? DR och NRK?

Skall bli spännande att se om Absolut blir billigare nu när den är i privat ägo, elektriciteten, medicinen...
    /I

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Ägdes inte ComHem av Telia förut? Eller var ett dotterbolag inom Telia-koncernen? Tillika ägs väl en del av Telia fortfarande av staten?

Jag tycker ComHem är bra på det sättet att det fungerar utan strul och ett bra kanalutbud. Men priset, monopolet och pairing är av ondo. Fruktansvärt att du som kund mer eller mindre är tvingad att köpa en digitalbox av ComHem för att kunna se på HD-kanalerna. Sen har ComHem i sin tur skrivit avtal med de största digitalboxleverantörerna och vi som konsumenter står maktlösa inför deras fascistfasoner.

För visst strider väl det mot EU's konkurenslagar (är ingen hejare på jurik)?

CanalDigital och Bredbandsbolaget ägs av Telenor som är norksa motsvarigheten till Telia. Jobbar en del i Norge med bl.a infrastruktur och kan säga att Telenor ligger långt efter Telia vad det kommer till Bredband och Digital-TV. Bredbandsbolaget i Sverige är ju visserligen riktigt riktigt bra, men någon norsk motsvarighet finns ju inte.

Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Ägdes inte ComHem av Telia förut? Eller var ett dotterbolag inom Telia-koncernen? Tillika ägs väl en del av Telia fortfarande av staten?
    ComHem köptes 2003 av riskkapitalbolaget EQT, som är nära knutet till Investor. Telia sålde av ComHem för att få igenom affären Telia/Sonera. ComHem köptes sedan 2006 av The Carlyle Group och Providence Equity Partners och 2011 av BC Partners.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss