Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: alex cs firmware

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger
    Den vägrar...

  2. #12
    Du får ingen IP-adress alltså?
    Jag har haft rätt stora problem med min, men det har haft med min nätverksuppsättning att göra, inte boxen i sig. Jag har upplevt att den kan ta tid på sig för att connecta.
    Har du uppgraderat fw efter factory reset?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger
    Nej får inget ip och inte heller gladstone hittar den.

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger
    Kan det vara så att den helt enkelt pajjat när jag skulle uppdatera firmwaren? Tar verkligen en factory reset bort firmwaren även om det blev ett fel då denna överfördes till enheten. Inget fungerar som sagt, varken router eller gladstone hittar alexen. Har även testat att koppla alexen direkt till datorn med en korsad nätverkskabel utan att datorn hittar den.

    Är det bara att ge upp?

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns ju en viss risk att den pajat i.o.m. att din uppgradering hängde sig.
    Factory reset tar inte bort någon firmware utan raderar bara alla inställningar du har gjort. Din firmware kan vara skadad p.g.a. av avbruten uppgradering.
    Försök att få kontakt med mikaelk här på forumet. Han vet troligen hur man fixar den.
    Senast redigerad av atomized den 2011-02-08 klockan 22:31.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss