Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Dm800 paj

  1. #1

    Dm800 paj

    Hej!

    Min dm 800 dog för ett tag sedan. Den hittar agc på båda lnb men ingen snr. Jag har bytt switch, lnb, nätagg och tuner, men nu har jag slut ideer.

    Hjälp mig snälla på traven, min sambo stryper mig snart.

  2. #2
    någon som vill köpa en defekt dm800 med en extra tuner och ett extra nätagg?

  3. #3
    razorx
    Gäst
    Klon? Pris?

  4. #4
    Det är en klon. Bl 76c sim 2.01. Kom med bud eller tips för att laga den.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Jag har samma problem med min. Trodde det var tunern först. Men samma problem även med ny tuner. Någon som har tips på vad det kan vara?

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dinkan Visa inlägg
    Jag har samma problem med min. Trodde det var tunern först. Men samma problem även med ny tuner. Någon som har tips på vad det kan vara?
    Vad är det för revison på moderbordet?

  7. #7
    Det är ett rev-m

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Min är en rev j

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    testa att löda om alla lödningar på moderkortetets undersida där tuner kontakten sitter på kretskortet.
    Det finns oftast dåliga lödningar där samt även på tunerns alla ben.
    När boxen blir varm så kan det bli glappkontakt. Andvänd spetsig lödpenna med väldigt tunn lödtråd för besta resultat.

    Har du läst denna topic?
    http://www.comhit.net/showthread.php...plötsligt-SNR

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    testa att löda om alla lödningar på moderkortetets undersida där tuner kontakten sitter på kretskortet.
    Det finns oftast dåliga lödningar där samt även på tunerns alla ben.
    När boxen blir varm så kan det bli glappkontakt. Andvänd spetsig lödpenna med väldigt tunn lödtråd för besta resultat.

    Har du läst denna topic?
    http://www.comhit.net/showthread.php...plötsligt-SNR

    Lödningarna på stiften under ser riktigt bra nu. Däremot på sidan av själva "adaptern" eller vad man ska säga som man stoppar i tunern så ser det ut som två stift är sammanlödda? Se bild! Nere till höger.

    Senast redigerad av Dinkan den 2011-02-05 klockan 20:33. Anledning: Ändrade storlek på bilden

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss