Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tips för att stå på "egna ben"!

  1. #1

    Tips för att stå på "egna ben"!

    Jag har fått lite hjälp på traven av olika människor i närheten
    men nu vill jag lära mig lite mer själv

    Jag kör en DM600 med Mgcamd v1.31 mot en NewCS1.50 allt funkar
    perfekt och allt är frid och fröjd.

    Nu tänkte jag köpa en ny DreamBox som klarar HD och jag vill fixa lite mer själv.

    1.
    Dreambox Control Center, är det de jag behöver för att ta backup på befintlig utrustning och för att jobba vidare på den nya boxen? Eller ska är det andra verktyg som man ska använda sig av.

    2.
    Är det Mgcamd v1.31 mot en NewCS1.50 som jag ska fortsätta med ? Eller vad ska jag köra mot den fungerande NewCS1.50?

    3.
    När jag är i stugan hade jag tänkt att kunna se via min box hemma (PC/iPad). Hur gör jag? Jag har fiber hemma samt dsl i stugan, däremot lite sämre kunskaper i linux så windows skulle uppskattas som lösning på problemet. Finnns det ?

    4.
    Kan man se på filmer via trådlöst alternativt 3G via iPhone/iPad?


    Tack på förhand och som sagt jag är inte kung på världen utanför Windows/Apple men
    vill gärna lära mig mer

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    3. Tänker du ha din HD-box i stugan och ansluta via din DM600 i lägenheten/huset?
    Du menar att du har ADSL i stugan?
    Det är då bara att du ansluter den som klient till din DM600-server, genom ditt adslmodem med inbyggd router?

    4. Menar du att kunna ta emot ECM koderna, streama film eller tanka film?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #3
    Mina snabba svar..

    1. Börja med en "slät" box så lär du dig mer. Om du har en separat server så är det inte så mycket mer än en image + cam som ska in.

    2. Fungerar det bra så kör vidare. Don´t fix it if ain´t broken. =)

    3. För största mobilitet till minsta huvudvärk kika på en slingbox.

    4. Se svar 3.

    Som sagt mina tankar...

  4. #4
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    [QUOTE=patrikeson;166198]3. För största mobilitet till minsta huvudvärk kika på en slingbox.

    QUOTE]

    Hej!

    Vet ni vilken hastighet som krävs för en sådan slingbox, både uppströms och nedströms??

    /Vistasol

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Slingbox är naturligtvis inget alternativ, då den INTE har stöd i Linux, och något annat finns väl inte att använda :-}
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Vistasol Visa inlägg
    Hej!

    Vet ni vilken hastighet som krävs för en sådan slingbox, både uppströms och nedströms??

    /Vistasol
    Inte bombsäker då jag inte har någon själv. Men allt hänger på komprimeringsgraden på streamen, 3G fungerar: "SlingPlayer fungerar nu över 3G"

    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Slingbox är naturligtvis inget alternativ, då den INTE har stöd i Linux, och något annat finns väl inte att använda :-}
    Android då, räknas inte det. SlingPlayer Mobile. :-)
    Senast redigerad av patrikeson den 2011-02-05 klockan 20:57.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss