Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: DVI-HDMI problem

  1. #1

    DVI-HDMI problem

    Jag har Gemeni 5.10 i boxen och DVI-HDMI slutade fungera när jag bytade kabel.
    På tv:n får jag upp att videoformatet inte stöds, jag har provat på båda mina tv apparater med samma resultat.
    Boxen fungerar som den ska om jag kör via scartkontakten.
    Jag givetvis kollat inställning i boxen så den står på DVI 720p.
    Är det någon som har råkat ut för samma problem eller har någon anng om vad som kan vara fel.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har faktiskt råkat ut för exakt samma sak (sony tv). Det jag gjorde var att jag gjorde allt strömlöst i nån minut, kollade så dvi kontakten satt i riktigt i boxen (skruva av, plocka av, sätta fast, skruva fast), sen starta allt och då kom allt igång som det skulle igen
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Tack Deas

    Jag har varit borta, där av detta sena svar.
    Har provat det du säger men det hjälpte inte mig, någon som har något annat förslag?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    ominstallation av boxen

  5. #5
    Testat det också, men det fungera fortfarande inte.
    Tänkte jag skulle göra ett försök idag och har provat med annan image, men det blir samma svar VIDEOFORMATET STÖDS EJ

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte så att det är nått med din tv som spökar? Vad händer om du kopplar in scart från box till tv?

    Och är det en klon box eller original du har?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Hej Deas
    Det fungerar via scartkontakten, nej det är en orginalbox.
    Just nu har jag ett annat problem, jag hittar inte cam.
    Jag har installerat Gemini 5,1

  8. #8
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Kolla på denna:http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post166281
    Inlägg "63" o "64"
    Senast redigerad av truckis den 2011-03-13 klockan 18:02. Anledning: glömde lite

  9. #9
    F-n får det inte att fungera, ser filen men på den gröna knappen står det inte installera.

  10. #10
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    är du inne i /tmp - mappen med fjärrkontrollen? Du kan installera den därifrån med den.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss