Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skydda webinterface på DM800

  1. #1

    Skydda webinterface på DM800

    Hej alla, har en DM800 och när jag matar in adressen till webinterface så frågar den inte efter lösenord trots att jag har root lösenord aktiverad.

    Det är ingen fara så länge jag inte öppnar upp port 80 för dreamboxen.

    Orsaken till att jag vill öppna port 80 för boxen är att det har kommit en grym app till iPad "Dreambox LIVE" som fungerar klockrent. Nu vill jag kunna se på mina kanaler när jag inte är hemma och då måste jag öppna port 80 och 8001.

    Tidigare har det hänt att någon tog sig in i boxen genom port 80 och skrev en massa trams genom "Send a message" funktionen i webinterface. Efter det så valde jag att stänga av port 80 men nu vill jag öppna upp den igen.

    Men innan jag gör det så vill jag skydda webbinterfacet för DM800.

    Sökte lite på google och hittade detta:
    http://www.eurocardsharing.com/f31/i...mportant-90522

    Står att någon kan komma åt filsystemet när man har port 80 öppet, jag gick igenom webinterface men där fann jag ingen länk till File Browser i fliken Extras. Så då kanske varningen i länken inte gäller DM800, eller vad säger ni?

    1) Finns det sätt att skydda webinterface med lösenord på DM800 så som det går med DM500?

    2) Vad är risken med att ha port 80(webinterface) och 8001(streaming) öppen mot nätet?

    DM800 info:

    Devicename: dm800
    Enigma Version: 2009-12-24-master
    Image Version: Release 4.6.0 2009-12-24
    Frontprozessor Version: VNone
    Webinterface Version: 1.6rc3

    Finns det någon ny enigma version jag skall ladda hem som har webinterface skydd?
    Hittade Gemini2 v5.1 i filarkivet, skall jag uppdatera till detta kanske?

    Tack på förhand!
    Senast redigerad av amilo den 2011-02-10 klockan 21:27.

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Plugins -> Webinterface -> Aktivera HTTP/HTTPS Autentisering.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Oj det var visst så enkelt. Tack

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Lånar tråden... Jag har valt att skydda min webinterface. Dock så kan jag inte komma in i den efter det :S Verkar som lösenordet eller användarnamnet är fel. Visst sjutton är webinterface inloggningen samma som dreamboxen? Alltså standard root och dreambox.. ?? Jag har ändra dreamboxens lösen till ett personligt men har ingen aning vars jag ändrar för webinterface.. om det nu ens är olika?

    Edit: Jag laddade hem putty.exe och loggade in via telnet. Bytte lösenord. Verkar ändå inte gå!?
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-03-31 klockan 22:10.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Har nu ändrat lösenordet genom dreambox control center via telnet och webinterface går fortfarande inte att logga in på :S däremot telnet eller ftp funkar fint

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss